Vespa 50 trim

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Nickeponken
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Vespa 50 trim

Post by Nickeponken »

Ok, dagens lilla gåta: Jag har 75 kubikare. Jag har satt dit ett racing avgasrör från sito. Vespan bidde tröttare än innan. Alltså gör jag något fel. Tror jag. En kompis på jobbet mumlade om att motorn får för lite bensin. Någon som kan tipsa?

Vespa 50R -78
Ska pimpas. Ja.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Hej!

Du har väl bestyckat om förgasaren när du bytte från 50 cc till 75? Om den får för litet soppa bör den gå betydligt bättre med choken utdragen - gör den det? Om inte skulle det mycket väl kunna vara anslutningen mellan ljuddämpare/krök/cylinder som inte har världens bästa passform med den nya ljuddämparen. Kolla passform mellan cylinder/krök samt krök/ljuddämpare och åtgärda om det felar (vilket inte alls är ovanligt och kan medföra sämre gång som du beskriver).

Lycka till!

/ Fredrik
Nickeponken
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Nickeponken »

Hmn, ska testa choken. Jag, snäll, förutsatte att förgasaren var bytt eftersom den är fixad av en herre som inte borde begå det misstaget. Passformen verkade bra när jag skruvade dit grejerna.

Som sagt, testtur till jobbet imorgon bitti så får vi se. Om det nu är förgasaren, vad rekommenderas? Endast det bästa är gott nog för min fining.

"Vuxna mäns plånbok i kombination med ett barns sinne kan aldrig bli bra."

Vespa 50R -78
Ska pimpas. Ja.
Nickeponken
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Nickeponken »

Neh, choken funkade som så att den går utan chok. När den värmt upp lite ville den tvärtom dö ifrån mig när jag chokade. Kan man justera förgasaren så den ger lite annan blandning, dvs mer bensin?

Vespa 50R -78
Ska pimpas. Ja.
Post Reply