Kom och köp! (Utgångsbud endast $ 6.000.000)

Här handlar det mest om scooterrelaterad musik, film m m.
Post Reply
klubbo
Entusiast
Entusiast

Post by klubbo »

Ooa hela natten?! Skymf!

Nä, tänk i bibliska termer!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Image
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

fanns det inte ett kristet svenskt hårdrocksband, Jerusalem?

Federico:twisted:
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
(Du använde väl inte Google nu igen, Bergfors<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Självklart! De enda hårdrockplattor jag har haft är ett par Deep Purple, när jag var 15.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
klubbo
Entusiast
Entusiast

Post by klubbo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">

fanns det inte ett kristet svenskt hårdrocksband, Jerusalem?

Federico:twisted:

Mer rätt än du anar, men ack så fel!
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Tyvärr går jag helt bet på klubbos sakrala trio (sorry för det där med "Ooa hela natten"...). Bidrar istället med en annan kluring - ett band som var malplacerat redan då de slog igenom, för att uttrycka sig litet kryptiskt. Humor hade de iallafall och spelade snabbt gjorde de också...

Image

Håll nu liv i denna tråd! :)

Scooterhälsningar

/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues

------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------
klubbo
Entusiast
Entusiast

Post by klubbo »

Tyvärr går jag helt bet på klubbos sakrala trio (sorry för det där med "Ooa hela natten"...).

För satan (ursäkta det diaboliska uttrycket) - LEVITICUS!

Svenskt, kristet hårdrocksband (från väschöttaschlätta om jag inte missminner mig) av rang med en av de bästa svenska skivorna genom tiderna med "The Strongest Power"!

Image

Det enda band jag kan komma på med ens i närheten så många medlemmar, speciellt om humor finns med i bilden, är Leningrad Cowboys. Men där slutar väl likheterna antar jag...

:?:
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by klubbo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Tyvärr går jag helt bet på klubbos sakrala trio (sorry för det där med "Ooa hela natten"...).

För satan (ursäkta det diaboliska uttrycket) - LEVITICUS!

Svenskt, kristet hårdrocksband (från väschöttaschlätta om jag inte missminner mig) av rang med en av de bästa svenska skivorna genom tiderna med "The Strongest Power"!

http://img131.imageshack.us/img131/2518 ... rnapy5.jpg

Det enda band jag kan komma på med ens i närheten så många medlemmar, speciellt om humor finns med i bilden, är Leningrad Cowboys. Men där slutar väl likheterna antar jag...

:?:
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Njet! Dessa är betydligt tidigare än Leningrad Cowboys och f-n så mycket bättre! 8) De slog igenom 1969 och vurmade för ett särskilt decennium, varav mitt uttryck om ett "malplacerat" band...

Beträffande Leviticus har jag i ärlighetens namn aldrig hört talas om dessa. Jag har alltid tyckt att det är "dansbandsvarning" på kristen hårdrock, om du ursäktar det uttrycket. För mig känns det lika fel som om Motörhead skulle sjunga "Jesus älskar alla barnen på vår jord" - det hör bara inte ihop riktigt. Att jag själv inte tror kanske bidrar till den åsikten, vad vet jag? :)

Scooterhälsningar

------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
Njet! Dessa är betydligt tidigare än Leningrad Cowboys och f-n så mycket bättre! 8) De slog igenom 1969 och vurmade för ett särskilt decennium, varav mitt uttryck om ett "malplacerat" band...

Sha na na.

/Jörgen - har en skiva med dem.

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
klubbo
Entusiast
Entusiast

Post by klubbo »

Beträffande Leviticus har jag i ärlighetens namn aldrig hört talas om dessa. Jag har alltid tyckt att det är "dansbandsvarning" på kristen hårdrock, om du ursäktar det uttrycket. För mig känns det lika fel som om Motörhead skulle sjunga "Jesus älskar alla barnen på vår jord" - det hör bara inte ihop riktigt. Att jag själv inte tror kanske bidrar till den åsikten, vad vet jag? :)

Tro´t eller ej, men just Motorhead var Leviticus husgudar när "The Strongest Power" spelade in i mitten av 1980-talet. Musikmässigt skall tilläggas. Förväxla inte budskapet med musiken!

Tyck vad du vill, men dansbandsvarning i samma mening som Leviticus är lika tokfel som att all blues är tråkig :wink:.
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br />Sha na na.

/Jörgen - har en skiva med dem.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Imponerande, Bergfors! Denna gången kan du ju bara inte ha sökt på Google... :wink:. Visst var de några sköna lirare, Sha Na Na. "At the Hop" på Woodstock går inte av för hackor...

Scooterhälsningar

Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Imponerande, Bergfors! Denna gången kan du ju bara inte ha sökt på Google... <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Nej, jag tyckte jag kände igen dem, så jag gick och hämtade skivan jag har (Hot sox från '74). För säkerhets skull surfade jag till deras hemsida för att kolla om de slog igenom '69. Jodå, det stämde.

/Jörgen

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

OK. då åker vi till europa igen. året är 1969..... vad heter bandet?
Image

Federico
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />OK. då åker vi till europa igen. året är 1969..... vad heter bandet?
http://img221.imageshack.us/img221/1603 ... harsi6.jpg

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Långskott: The Grease Band?

Scooterhälsningar

Terraplane Blues

Bidrar med ytterligare en bild. För lätt?

Image

/ Fredrik, a k a Terraplane Blues
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<br />Bidrar med ytterligare en bild. För lätt?

Image

ja, för lätt: Jefferson airplane

Federico
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

men terraplane, det fanns fler band med mörkhåriga tjejsångare...
Image

Federico
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />men terraplane, det fanns fler band med mörkhåriga tjejsångare...
http://img178.imageshack.us/img178/229/whosthismv1.jpg

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Hon liknar ju t o m Grace Slick! Nä, har ingen som helst aning... Tjejsångare var ett kul uttryck, förresten ("Vad jobbar du med? Jo, jag är tjejsångare förstår du").

EDIT: Det kan väl bara inte vara Jefferson Starship?

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

[/quote]

[/quote]

nä, inte starship, leta istället under havets yta, men utan att bli blöt

Federico
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Ytterligare ett gäng med mörkhårig "tjejsångare". De här slog igenom 1970.
Vilka är det och vad heter tjejen?

Image

/Jörgen

bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">

Federico
Hmm, kan the vara the international submarine band? - och damen skulle då vara Emmylou Harris?
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Image

Federico

The Sweet?

/Jörgen

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by bufflig</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>

Federico
Hmm, kan the vara the international submarine band? - och damen skulle då vara Emmylou Harris?

nope, vi befinner oss i europa

Federico
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
Image

Federico

The Sweet?

/Jörgen

fel. mycket hårdare och inte lika kända

Federico
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<br />
Image

Federico

De kommer från Holland, hade en stor hit på första LP:n

Personlig favoritlåt är A-sidan på singeln som har låten Harley Davidson som B-sida.

Federico
Terraplane Blues

<br />
http://img178.imageshack.us/img178/229/whosthismv1.jpg

Federico

De kommer från Holland, hade en stor hit på första LP:n

Personlig favoritlåt är A-sidan på singeln som har låten Harley Davidson som B-sida.

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Så du gillar verkligen "Send Me a Postcard" allra bäst, Federico? Shocking Blue, så klart! Har alla deras skivor! Nä, nu ljög jag igen... :oops:. Börjar hålla med Bergfors att Google är din bästa vän :wink:. Hade ingen susning egentligen, men jag kände igen flertalet låtar när jag såg vad de gett ut. Skräpgrupp! :twisted: He-he...

EDIT: Fast tjejsångaren var en riktig donna!!!

Post Reply