Fråga om dokumentation PX200E eller P200E

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Dayagbg
Drömmare
Drömmare

Fråga om dokumentation PX200E eller P200E

Post by Dayagbg »

Hej!

Jag ska göra en registreringsbesiktning på min PX200E som jag tagit med mig i flyttlasset från Nederländerna. Jag behöver ett dokument som visar motoreffekten i KW. Jag har ett Certificate of Origin med tekniska data men där finns inte kilowatten med.

Det går att beställa "Type-Approval Technical Data Sheets" från Piaggio, men då det kostar 120 Euro så undrar jag om någon på detta eminenta forum har beställt ett sådant någon gång och kan kolla om motoreffekten står med?

En fråga till, det är en PX200E Arcobaleno men det står i de tekniska data att modellen heter P200E, det samma står även i det holländska registreringsbeviset. Ska den reggas som P200E eller PX200E?
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Re: Fråga om dokumentation PX200E eller P200E

Post by Paka »

9 kW. Vad är det för årsmodell? Jag har för mig att Arcobaleno är PX, dvs med automatisk oljeinblandning och tankmätare. Det brukar gå bra att hänvisa till en som redan är inregistrerad. Om du googlar på "Vespa PX200 biluppgifter" får du tex upp den här 92:an, där står alla tekniska uppgifter. https://biluppgifter.se/fordon/POG577
Dayagbg
Drömmare
Drömmare

Re: Fråga om dokumentation PX200E eller P200E

Post by Dayagbg »

Det är årsmodell -90. Det svåra blir väl att övertyga dem om att det som i Holland reggades som en P200E faktiskt är en PX200E.

Tack för tipset om att hänvisa till ett liknande fordon!
Post Reply