Halloj, barn nr tre ska få moppekort så dags att damma av Vespa
Men efter en timmes övning med konbana så dog den och har ingen gnista.
Tips på hur jag vet om cdi boxen är död?
ET4-50, ingen gnista
ET4-50, ingen gnista
Honda ANF 125
Honda CB125 TD
Suzuki GSX R750
Vespa ET4 50cc
Honda CB125 TD
Suzuki GSX R750
Vespa ET4 50cc
Re: ET4-50, ingen gnista
Fattar inte edit, så en tilläggspost:
Multimeter ger följande på de 4 tåtarna från moppen vid OFf,ON,Startmotor igång
1. 0 Ohm, 0 Ohm, 0 V
2. 161 Ohm, 161 Ohm, 0.6 V AC 0 V DC
3. 1Ohm, 5Meg Ohm, 0 V
4. 1 Ohm, 1 Ohm, ca 1 V AC
Pin 3 är väl statorlindn men varför så låg spänning? Och pin 4 pickup, men varför så låg impedans?
Multimeter ger följande på de 4 tåtarna från moppen vid OFf,ON,Startmotor igång
1. 0 Ohm, 0 Ohm, 0 V
2. 161 Ohm, 161 Ohm, 0.6 V AC 0 V DC
3. 1Ohm, 5Meg Ohm, 0 V
4. 1 Ohm, 1 Ohm, ca 1 V AC
Pin 3 är väl statorlindn men varför så låg spänning? Och pin 4 pickup, men varför så låg impedans?
Honda ANF 125
Honda CB125 TD
Suzuki GSX R750
Vespa ET4 50cc
Honda CB125 TD
Suzuki GSX R750
Vespa ET4 50cc
Re: ET4-50, ingen gnista
Edit: Hur editerar man sin post (jag menade Pin 2 i föregående fråga)? Ledsen för att detta blev en pladdrig tråd.
Jag hittade Vespa ET4-50 workshop manual i sjön.
Pin 1, GND -> ok
Pin 2, Pickup. Skall vara ca 170 Ohm, under 1 V vid start-> ok
Pin 3, startnyckel, -> ok
Pin 4, Statorlindning, skall vara AC-spänning tiotals V vid start. Inte ok!
Jag hittade Vespa ET4-50 workshop manual i sjön.
Pin 1, GND -> ok
Pin 2, Pickup. Skall vara ca 170 Ohm, under 1 V vid start-> ok
Pin 3, startnyckel, -> ok
Pin 4, Statorlindning, skall vara AC-spänning tiotals V vid start. Inte ok!
Honda ANF 125
Honda CB125 TD
Suzuki GSX R750
Vespa ET4 50cc
Honda CB125 TD
Suzuki GSX R750
Vespa ET4 50cc