Tänkte start en tråd med en fransk scooter som omväxling. Ja, den är tillverkad i Kina och 51% av Peugeot Motorcyklar ägs numera av Mahindra i Indien men jag ser den ändå som en fransk scooter. Den är också i plast, har en 4-taktsmotor på 50% och automatväxling. Allt det där som Vespa inte är. Men den fungerar, den är mycket bekväm att åka på och hittills har det inte varit några problem med den än en punktering som jag dock inte känner att det ska ligga den till last.
Det som fällde avgörandet mellan att köpa en Django eller en Primavera var dock att det finns uttag i skjölden längst ner för att man ska få plats bättre med fötterna på Djangon medan det på Vespan är en böj mellan golv och skjöld. Fick helt enkelt bättre plats med fötterna.
Har nu haft min i två månader och kört 200 mil. Till vardags är det 22 km enkel resa hemifrån till jobbet som går utan några problem. Då ingår både landsvägskörning, på smågator i villakvarter och stadskörning.
Peugeot Django
Peugeot Django
It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.
Re: Peugeot Django
Såg flera sådana i Paris förra veckan. Snygga!
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
- JanneHagnell
- Lärling
Den var ju hur snygg som helst, särskilt bakpartiet. Men det förstås, är indier inblandade måste det ju bli bra!
Snygg! Har sett den i flera färger hos min lokala handlare (Hondacenter, Göteborg) - vill ha en av varje!! 

Float like a butterfly, sting like a bee
Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050
Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Aprilia SportCity 200 - såld
Piaggio X9 180 - såld
Kawasaki J300
Triumph Thruxton
Triumph Sprint ST
Triumph Tiger 1050
Tidigare:
Yamaha YP 125 - såld
Yamaha TMax 500 - såld
Aprilia SportCity 200 - såld
Piaggio X9 180 - såld
Snygg !
Efter 30 märkestrogna år på vespa och efter att primaveran renoverades och blev finrumsdekor var det dags att pröva något nytt.
Körde hem en Peugeot Django heritage 150 igår och var så här nöjd.
Efter 30 märkestrogna år på vespa och efter att primaveran renoverades och blev finrumsdekor var det dags att pröva något nytt.
Körde hem en Peugeot Django heritage 150 igår och var så här nöjd.
-
- Drömmare
Som nybliven medlem i Scooterklubben så var det kul att se att det är flera som åker Peugeot Django
Själv äger jag en Django 150cc, årsmodell 2020

Själv äger jag en Django 150cc, årsmodell 2020
- Attachments
-
- Django2.jpg
- (260.35 KiB) Downloaded 7 times
-
- Django1.jpg
- (246.45 KiB) Downloaded 7 times
Dom är så snygga!!