Har kört hoj hela livet och alltid haft ett gott öga till Vespa.
Nu har jag fått nys om en Super sport 180 som står hos en bekants pappa. Den har stått där i i MÅNGA år, ägaren är gammal och skulle kunna tänka sig att sälja den.
Jag har googlat runt lite på modellen (vet ej årtal på den) och läst mig till att den inte är lika vanlig som många andra modeller och att det kanske kan vara svårt att få tag på delar till den.
Jag skulle därför bara vilja kolla av med er som har koll om det kan vara värt att gå vidare med, tänker då främst på om det går att få tag på delar till denna modell.
Jag har inte sett den än så jag kan inte uttala mig om vilket skick det är på den, men gissningsvis är den både repig, bucklig och eftersatt mekaniskt.
Vad är rimliga pengar att ge för en sån modell? Hänger givetvis mycket på skicket men om vi räknar med att den är eftersatt och skabbig. Inte intresserad av att betala något överpris men vill inte heller försöka blåsa ägaren, ett skäligt prisspann är väll lite vad jag är ute efter

Hur ser prisbilden ut på delar till en gammal SS180 (om det får att få tag på..), lär man låna upp på huset för att kunna genomföra en vettig renovering?