ursprungskontroll

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
faxe15
Nybörjare
Nybörjare

ursprungskontroll

Post by faxe15 »

Hej

Söker om ursprungkontroll, då jag inte har några pappor på min vespa.
Fick tillbaka detta av transportstyrelsen idag.
Nån som vet hur jag får tag i det ?
Nån som kan skicka en kopia ?
Det är en VGLB1T från 61-62 enligt stora vespa tabellen.

Med vänlig hälsning. Jesper

- Tillverkarintyg utfärdat av tillverkaren eller i vissa fall generalagenten. Intyget ska som minst innehålla tillverkarens namn, modellbeteckning, tillverkningsdatum och identifieringsnummer. Observera att fler uppgifter kan krävas av ett besiktningsföretag vid registreringsbesiktningen. Sänd in en kopia – originalet tas med till besiktningsföretaget.
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Re: ursprungskontroll

Post by Paka »

Tveksamt, jag har då aldrig sett sådana intyg. Kanske ett annat regbevis på en likadan hoj kan räcka?
Antar att det gäller den gula? Den är nog förresten inte från Sverige, står väl "Vespa GL" på skölden? Svensksålda hade konstigt nog Vespa 150-emblem. Svensklåset sitter även på danska vid samma tid.
/P
Frontstar
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Frontstar »

Om du har årsmodell och Vespans tillverkningsnummer så kan du försöka hos Landsarkivet (Peter Nyberg, 010-4768452 ).
Då kan man med lite tur hitta uppgifterna och skicka över det urgamla regbeviset.
P200E -83 (GS 160 -62 såld) (PX 125E -83 såld)
faxe15
Nybörjare
Nybörjare

Post by faxe15 »

Yes Paka, det er den gula. TMP i Danmark, som importera till Danmark och till vis del Sverige. kan utfärda ett nytt intyg. så det har löst sig.

Med vänlig hälsning jesper
Post Reply