Googlade lite och hittade följande på sip-scootershop:
SIP-TIP: Adjusting the main jet and a new spark plug is a must also change of transmission, min. a 3.00 primary, max. 2.86 with reinforced clutch and/or stronger springs. Racing shaft and carburettor size from 16/ 16 recommended, or better a 19 carburettor with intake manifold. You can easily make the cylinder happy with an original exhaust with a wide manifold or the SITO banana.
En SHB 19/19 borde väl fungera då. Kanske är det något annat som gör den trög?
ljus123, jag har portat kanalerna i blocket, har "italiensk" vev, Sito bananen.
Tyckte 75cc DR orkade varva ut bättre, 60 km/h var inga problem att komma upp till, 75 toppade den. Men den var inte så stark.
102cc är dock starkare på 1an och 2an, 3an är den seg på. Fattar nada.
Mina Vespor
V50 R -77 Renoverad
V50 L -69 Renovering på gång
Dom 102 och 112cc cylindrarna jag har testat känns rätt tama men fulla med ork i botten. Läste om Malossis 102cc att den ska motsvara en orginal fast större. Dvs inte "vassa" men starka. 19 / 19 borde funka annars har jag hört många som kör PHBG 22mm och öppet sportfilter
Jag kör med en polini cp24. Den delar munstycken med pwk förgasaren. Riktigt bra att justera in och mycket bra format på förgasaren. Liten i huset . Jag gillar den.