Vespa 50L
V 50 vill inte...
-
- Dekaltrimmare
V 50 vill inte...
Jaha, då var det dags att ta lärdom. Vi vespa 50 vägrar starta. Kicken tar emot men den driver inte runt. Den går inte heller att rulla igång. Tändstiftet? Eller? Vad kan det vara? Någon?
Vespa 50L
Vespa 50L
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Nickeponken</i>
<br />Jaha, då var det dags att ta lärdom. Vi vespa 50 vägrar starta. Kicken tar emot men den driver inte runt. Den går inte heller att rulla igång. Tändstiftet? Eller? Vad kan det vara? Någon?
Vespa 50L
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ta ut tändstiftet och testa. Om den driver runt nu så har du fel dimension på tändstiftet.
<br />Jaha, då var det dags att ta lärdom. Vi vespa 50 vägrar starta. Kicken tar emot men den driver inte runt. Den går inte heller att rulla igång. Tändstiftet? Eller? Vad kan det vara? Någon?
Vespa 50L
Ta ut tändstiftet och testa. Om den driver runt nu så har du fel dimension på tändstiftet.
-
- Dekaltrimmare
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Nickeponken</i>
<br />Tändstiftet är detsamma som satt i när jag köpte den för ett par månader sedan... Kanske dags att byta det?
Vespa 50L
Ah, trodde att hjulet låst sig.
Verkar som om du har ett kopplingsproblem. går den att rulla lätt med ettans växel i?
<br />Tändstiftet är detsamma som satt i när jag köpte den för ett par månader sedan... Kanske dags att byta det?
Vespa 50L
Ah, trodde att hjulet låst sig.
Verkar som om du har ett kopplingsproblem. går den att rulla lätt med ettans växel i?
-
- Dekaltrimmare
Den har aldrig gått att rulla med växel i. Däremot rullar den fint om jag trycker in kopplingen. Det där med bensin i vevhuset låter mer rätt. Jag glömde kranen på i ett antal timmar igår. Den är nu åtdragen. Mig veterligen har inte tändstiftet bytts på ett par år så om det är slut så vore inte det märkligt heller.
Vespa 50L
Vespa 50L
-
- Dekaltrimmare
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Misstänker att Crispin först trodde att du råkat fått i ett för långt stift och att det tog i kolven.
Mvh // Bobo
Bingo!
Om det är kopplingen du har problem med så är det relativt lätt åtgärdat. specialverktyg krävs dock. Mycket info finns här på forumet.
C.
<br />Misstänker att Crispin först trodde att du råkat fått i ett för långt stift och att det tog i kolven.
Mvh // Bobo
Bingo!
Om det är kopplingen du har problem med så är det relativt lätt åtgärdat. specialverktyg krävs dock. Mycket info finns här på forumet.
C.
-
- Dekaltrimmare
-
- Dekaltrimmare
Tror att jag sa nåt om att din koppling verkade kass vid vår ride-out i lördags! Den slirade som tusan när vi skulle dra ifrån Blockhusudden.Blev det några bilder?Ganska enkelt att fixa ,har en avdragare och ett "kläm-ihop" verktyg att låna ut om du vill.Byt plunge samtidigt om den är sliten.Glöm inte att marinera lamellerna ordentligt i olja.
"kobravespan"
Ola.G
"kobravespan"
Ola.G
-
- Dekaltrimmare
vore asbra om du kunde låna! Jag ska bara kolla om Danne har. Vi är ju grannar dårå.
Det blev några bilder. Ja har mejlat dem till Danne som ska lägga upp dem på sin hemsida www.wiberg.nu
Om din adress stämmer så kan jag rota fram ditt nummer om det nu är behov. Annars kan du alltimejla på autobahn@chello.se
I övrigt så har jag inte tänkt på att kopplingen har låtit kass. Nåja, byta lameller å olja så blir det nog bra. Ska fan bli kul...
Vespa 50L
Det blev några bilder. Ja har mejlat dem till Danne som ska lägga upp dem på sin hemsida www.wiberg.nu
Om din adress stämmer så kan jag rota fram ditt nummer om det nu är behov. Annars kan du alltimejla på autobahn@chello.se
I övrigt så har jag inte tänkt på att kopplingen har låtit kass. Nåja, byta lameller å olja så blir det nog bra. Ska fan bli kul...
Vespa 50L
-
- Dekaltrimmare
-
- Dekaltrimmare
-
- Dekaltrimmare
-
- Dekaltrimmare
-
- Dekaltrimmare