Nu har dom kloka italienarna slagit till igen! På vår GS 160 hade nå´n hobbymekaniker dragit kopplingsvajern på utsidan av tunneln. Funkar iofs, men är inte så prydligt. När jag försökte fixa en vajer den rätta vägen förstod jag varför han hade gjort så: I tunneln på Vespan är det draget två metallrör, ett för gasvajern och ett för kopplingsvajern. Växelvajrarna löper som vanligt utan rör. Tyvärr är det stopp i kopplingsröret, jag anar att ett gammalt hölje har slitits och rostat fast där. Vad göra? Kapa röret? Är inte så sugen på att kapa upp golvet på en relativt orostig GS. Har någon tips?
Jonas
GS 160 - vajerhelvete
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dartman</i>
<br />Nu har dom kloka italienarna slagit till igen! På vår GS 160 hade nå´n hobbymekaniker dragit kopplingsvajern på utsidan av tunneln. Funkar iofs, men är inte så prydligt. När jag försökte fixa en vajer den rätta vägen förstod jag varför han hade gjort så: I tunneln på Vespan är det draget två metallrör, ett för gasvajern och ett för kopplingsvajern. Växelvajrarna löper som vanligt utan rör. Tyvärr är det stopp i kopplingsröret, jag anar att ett gammalt hölje har slitits och rostat fast där. Vad göra? Kapa röret? Är inte så sugen på att kapa upp golvet på en relativt orostig GS. Har någon tips?
Jonas
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
uuuh! jobbigt. kan man inte prova att köra in en stålpinne och känna lite, rören ska sluta bakom tutan. märklig konstruktion på GS, rören är inte alls dragna som på gamla GL eller super, GS rören är mer centerade i tunneln. den som har smala händer kan känna det (mycket intressant info va?)
Federico
<br />Nu har dom kloka italienarna slagit till igen! På vår GS 160 hade nå´n hobbymekaniker dragit kopplingsvajern på utsidan av tunneln. Funkar iofs, men är inte så prydligt. När jag försökte fixa en vajer den rätta vägen förstod jag varför han hade gjort så: I tunneln på Vespan är det draget två metallrör, ett för gasvajern och ett för kopplingsvajern. Växelvajrarna löper som vanligt utan rör. Tyvärr är det stopp i kopplingsröret, jag anar att ett gammalt hölje har slitits och rostat fast där. Vad göra? Kapa röret? Är inte så sugen på att kapa upp golvet på en relativt orostig GS. Har någon tips?
Jonas
uuuh! jobbigt. kan man inte prova att köra in en stålpinne och känna lite, rören ska sluta bakom tutan. märklig konstruktion på GS, rören är inte alls dragna som på gamla GL eller super, GS rören är mer centerade i tunneln. den som har smala händer kan känna det (mycket intressant info va?)
Federico
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br />Hälla i propplösare?
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
man kan ju testa att köra tryckluft i röret
Federico
<br />Hälla i propplösare?

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
man kan ju testa att köra tryckluft i röret
Federico
Sådärja, nu är höljet borta. Det visade sig vara halva det gamla höljet som satt fast i chassiet. Jag använde en bit tunt hydraulrör och knackade försiktigt så släppte det. Antagligen hade det inte hjälpt om dom hade fått bort hela det gamla höljet eftersom det inte direkt är nå´n promenad i parken att dra ett nytt, men nu sitter det där i alla fall. Fick bara demontera limpa, tank, plastgolv, bakhjul, blås och framgaffel för att få dit det:shock:. Snart är det provkörning!
Jonas
Jonas