Hjälp och råd mottages ang Popolino- 1961
-
- Drömmare
Hjälp och råd mottages ang Popolino- 1961
Hej har precis blivit lycklig ägare till en Popolino -1961
125 cc VNS3T1310 mörkgrön i fint orginal skick, den har stått avställd sedan 1972 den har bra komp men startar ej, några tips på sannolika fel ? var hittar jag bästa www att köpa reservdelar från ? tacksam för hjälp / råd Mvh Peter

Re: Hjälp och råd mottages ang Popolino- 1961
Grattis! Men de fanns inte i mörkgrön färg, som original. En tidig omlackering?
Reservdelar finns, i Sverige, hos EHR Motor eller EM Scooters. Ute i världen hos SIP Scootershop och Scoote Center, båda i Tyskland.
Lycka till
/jens
Reservdelar finns, i Sverige, hos EHR Motor eller EM Scooters. Ute i världen hos SIP Scootershop och Scoote Center, båda i Tyskland.
Lycka till
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Drömmare
Hej Jens tack för svar, ang färgen så blir jag lite konfunderad för det sitter ett klistermärke kvar på bakskärmen ”såld på scooter service i Malmö” samt att den har mörkgrön som uppgift i regpappret märkligt , men vilka färger fanns ? och hur kan man kontroller vilken färg som är orginal ? Mvh Peter
VNS1 var grå, VNS2,3 och 4 röda (Piaggios färgkod heter 847), VNS5 och 6 var babyblå.
/P
/P
-
- Drömmare
Hej Paka tack för svar, ok då vet jag vad som gäller ang färgen, någon som vet var kan man får tag på verkstadshandbok / sprängskisser etc ? till en VNS3T1310 Mvh Peter
Det fanns aldrig några specifika för Popolino men för VNS3 stämmer det mesta med VNB2.
http://www.scooterhelp.com/serial/VNB.parts.book.html
Finns listor med andra artikelnummer, det som inte är samma som tex VNB2, men inga bilder. För mycket att specificera men det gäller tanken, styret, sadeln, elsystemet etc, en massa viktbesparingar.
/P
http://www.scooterhelp.com/serial/VNB.parts.book.html
Finns listor med andra artikelnummer, det som inte är samma som tex VNB2, men inga bilder. För mycket att specificera men det gäller tanken, styret, sadeln, elsystemet etc, en massa viktbesparingar.
/P
-
- Drömmare
Tack för länken Packa precis det jag behövde / Peter