Hur kan det ske? Köpte en 1999:a nyligen o allt fungerar utom oljelampan !!! Inte så konstigt om man ser bif. bild 2. Eller hur? Hur kan det ske? Hur länge har tidigare ägare åkt runt utan fungerande varningslampa? Tja.... hursomhelst, jag hittar INTE anslutningsledningen. Borde ju rimligen hänga lös någonstans i motorrummet men nej! Hittar inte. Någon som kan hjälpa. Någon som har kommentarer? Tack på förhand
Har du tittat i verkstadshandboken? Jag kollade bara snabbt och kabeln ser ut att vara brun (M-maroon) och gå vidare från oljetryckskontakten till en kopplingsplint där även kablarna från tändplattan sitter. https://issuu.com/egidiojesus/docs/vesp ... l_23744742
Lycka till! /P
Tack för svar. Mycket upplysande. Tror nog jag hittar "tampen" nu.
Det medföljde vid köpet ingen som helst dokumentation. Inte ens en "Owners manual" varför jag beställt en verkstadsmanual från Haynes. Denna har aviserats ankomma vecka 3
Ingen brådska heller f.ö Vi ä ju mitt i januari. Hinner nog bli färdig till våren.
Återkommande till detta "problemet" så kan jag nu konstatera att den oljetrycks sensor som finns monterad på min - 99:a ET 4 inte har någon anslutning, det går inte att hitta en anslutningsledning heller och går man ända fram i instrumentpanelen så finns där ett rött glas men ingen lampa eller ens lamphållare monterad. (?)
Ok i engelska vespaforumet finns medlemmar som kan bekräfta att ingen oil pressure sensor finns inritad i tidiga et4 "wiring diagram" och i Haynes manual nämns inte heller någon sådan. Inläggaren i forumet där reflekterar att nivåglaset på oljetråget som finns på typerna ifråga antogs räcka.