Läste på Honda mc hemsida att dom ska ta in Honda Super Cub 125 cc till Sverige.
Vad tro ni om det ?
Gissar att åsikterna är delade.
Znabella
Honda Super Cub 2019
-
- Mästare
Re: Honda Super Cub 2019
Kollade Hondas hemsida och den ser ju riktigt intressant ut, inte minst att man har 7kW/9.5HK på en 125a 4-takt och kombinerar detta med bränsleförbrukning på 0.15 l/mil. Hade den gått att köra på bilkort tror jag att den varit en framgång trots priset på 44000. Nu är ju inte storhjuliga scooters som Cub och Scarabeo riktigt så populära i Sverige men det kanske vänder?
På Youtube finns flera filmer om Super Cub 2018 -19.
Aluminium fälgar. Skivbromsar fram. Keykode att starta med. Led lampa och led instrument.
Hur kommer marknadsföringen att att bli?
Kanske
You meet the nicest person on a Honda.
En klassisk slogan från Supercubens ungdom.
Aluminium fälgar. Skivbromsar fram. Keykode att starta med. Led lampa och led instrument.
Hur kommer marknadsföringen att att bli?
Kanske
You meet the nicest person on a Honda.
En klassisk slogan från Supercubens ungdom.
Jag undrar hur Honda tänker om Cub-en i Sverige. Innovan tillverkas ju fortfarande i Thailand (kallas iofs Wave 125i) och har på de senaste årsmodellerna fått det mesta av vad som på Cub annonseras som nyheter och finesser. Även gjutna hjul. Dessutom har Wave nu ett större förvaringsfack under sadeln och en vettigare bränsletank (5,4 l), istället för den fånigt lilla (3,7 l / 1 US gal.) som Innovan hade och som Cub har. Vad är det för käckt med att behöva tanka efter 14-15 mil? Mer blir det inte om man skall ha någon marginal. Jag har ett snitt på 0,197 l / mil under de 30 månader jag haft min 125i.
Smak skall man inte diskutera men nog skall det mycket till innan åtminstone jag skall säga att Cub ser bättre ut än Innova / Wave. Cub-en ser helt enkelt alltför daterad ut. Och skall den bara ha enkelsadel och pakethållare (mer av "brukskaraktär", så som Cub alltid använts i Asien), så vete fasen om Honda träffar rätt. Man måste ju ha MC-kort för en Cub och det har nog inte så stor del av pizzabud och andra befattningshavare som skulle kunna tänkas använda en i jobbet. En ev. passagerare får dessutom stå ut med fotpinnar på baksvingen. Åsså priset!!
Ett tveksamt NJA för min del.
/Sture
Smak skall man inte diskutera men nog skall det mycket till innan åtminstone jag skall säga att Cub ser bättre ut än Innova / Wave. Cub-en ser helt enkelt alltför daterad ut. Och skall den bara ha enkelsadel och pakethållare (mer av "brukskaraktär", så som Cub alltid använts i Asien), så vete fasen om Honda träffar rätt. Man måste ju ha MC-kort för en Cub och det har nog inte så stor del av pizzabud och andra befattningshavare som skulle kunna tänkas använda en i jobbet. En ev. passagerare får dessutom stå ut med fotpinnar på baksvingen. Åsså priset!!
Ett tveksamt NJA för min del.
/Sture
Idag: VS5T - GS 150, -60 (beg). Segt projekt.
På åttiotalet: VSX1T, - P200 E (beg).
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
VGL1T -Touring (tyskmodell), -58 (beg).
På åttiotalet: VSX1T, - P200 E (beg).
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
VGL1T -Touring (tyskmodell), -58 (beg).
Nu finns Honda super cub 2019 på Hondas hemsida.
Pris blev 43 900 kr.
Finns även utlagd på blocket såg jag.
Hoppas att det bli en storsäljare i Sverige.
Någon som redan beställt den ?
Pris blev 43 900 kr.
Finns även utlagd på blocket såg jag.
Hoppas att det bli en storsäljare i Sverige.
Någon som redan beställt den ?
Såg den nyss på Blocket och hajade till på priset. Går det så går det. Kan Vespa så ... tänker de kanske.
Jag har och kör min Innova (utom just nu när det är halt). Gärna ABS och alu-hjul men sen vet jag inte. Utseendet köper inte jag, fixerad sits långt fram blir säkert väl för kort för mig. Priset som sagt.
Halvautomaten spar nog några droppar och jag tycker absolut den har sin tjusning men steglöst är förförande bekvämt, särskilt i stan och hur många avstår innan de ens fattat hur man växlar och att man måste - själv. Det gäller att få den att bli kult, annars blir det tungt tror jag.
Jag har och kör min Innova (utom just nu när det är halt). Gärna ABS och alu-hjul men sen vet jag inte. Utseendet köper inte jag, fixerad sits långt fram blir säkert väl för kort för mig. Priset som sagt.
Halvautomaten spar nog några droppar och jag tycker absolut den har sin tjusning men steglöst är förförande bekvämt, särskilt i stan och hur många avstår innan de ens fattat hur man växlar och att man måste - själv. Det gäller att få den att bli kult, annars blir det tungt tror jag.
har: Honda Innova 125i (0,16/mil), Honda Jazz (NSS 250 A)
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS
haft: Peugeot Looxor 100cc, Kymco Grand Dink 125, Viarelli 250, Kymco Xciting 250 AFI, Kymco Downtown 300i ABS