Förgasare dellorto UB 23 s3
Förgasare dellorto UB 23 s3
Jag hittade i mina moppehögar en dellorto UB 23 s3. Är det nån mening att slänga dit den på en Px200e? Hittar inget om att nån har provat. Men den är ju betydligt större än orginal, men av omodernare modell. Vad tror ni? Ger det nån glädje?
Re: Förgasare dellorto UB 23 s3
Nix, den passar inte alls, finns absolut ingen mening med det. Jag skulle däremot behöva en om du kan tänka dig att bli av med den.
Jag skickar ett meddelande.
/P
Jag skickar ett meddelande.
/P
Om den passar är mindre viktigt, har jobbat på en mekanisk verkstad och har tillgång till en så ett insug är en baggis att bygga. Undrar mest om det ger nån effekt trotts att den är mycket äldre
Originalförgasaren på PX200 är 24/24 så förgasaren du talar om är snarast mindre. Jag har kört rejält trimmad PX200 med originalförgasaren (för att kunna behålla separatsmörjningen) och den toppade 130+. Vill du göra din lite piggare är steg 1 att byta till ett avgassystem typ SIP Road, och steg 2 att montera ett vassare cylinderkit, förslagsvis från Malossi eller Polini. Då krävs även ombestyckning av förgasaren och ev att du ställer om förtändningen. Lycka till!
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Tackar för svar. Då är den jag andra förgasaren som jag jämförde mot (inte den som sitter på min) inte till en px200. Det skulle den enligt uppgift vara men då stämmer ju inte det för den var mindre än ub23:anjencla wrote:Originalförgasaren på PX200 är 24/24 så förgasaren du talar om är snarast mindre. Jag har kört rejält trimmad PX200 med originalförgasaren (för att kunna behålla separatsmörjningen) och den toppade 130+. Vill du göra din lite piggare är steg 1 att byta till ett avgassystem typ SIP Road, och steg 2 att montera ett vassare cylinderkit, förslagsvis från Malossi eller Polini. Då krävs även ombestyckning av förgasaren och ev att du ställer om förtändningen. Lycka till!
/jens
Kan vara en 20/20, till en PX 125, eller någon annan variant till äldre Vespor. Borde stå stämplat på den? Men som sagt, det finns enklare och mer beprövade sätt att vässa din PX200. Lycka till! Och släpp gärna iväg din UB23 till någon bättre behövande scooterist
/jens

/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
startar min gamla tråd igen och hoppas få hjälp av nån som har lite koll. jag vill trimma men inte överdriva. om jag skulle använda dessa två, malossi 210cc. 3116346H och sip performance mustang 2. 200241CA... och inte byter förgasare, vilket kit med munstycken skulle vara inom ett vettigt spann för att kunna bestycka förgasaren? tänkte inte byta den till att börja med iaf. jag kan bestycka en förgasare men har inte lång erfarenhet av vespa, är jag heelt ute och cyklar vad det exempelvis gäller avgasrör så tar jag tacksamt emot tips. diggar min vespa stenhårt men den är för trött. sen är det också så att förra ägaren hade inte använt separatsmörjningen, utan blandat själv. kan jag räkna med att pumpen är kass när den gått torr? hur pålitlig är separatsmörjningen? hade ju varit rätt skönt att slippa slabba med olja vid varje tankning .tacksam för vettiga svar mvh Emil