Vespa VB1T

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Tammes
Drömmare
Drömmare

Vespa VB1T

Post by Tammes »

Tjena.

Jag är ganska ny på det med scooter och behöver lite hjälp med att tar ett beslut.. :D

Jag köpte en VB1T (tror jag) utan paper, men det går att få tag på i Danmark.
Motoren har det inte för bra och ska nog renoveras.
Tur har själva ramen ingen rost, så den ska bara ha lite färg i bottendelen.

Jag tänker att fixa ihop den som ramen står nu, men fundera på om jag ska renovera motoren eller kanske köpa en px/lml motor och sätta i.
Hur mycket job/pengar ville det kräva att fixa den gamla motoren - Hur mycket job/pengar ville det kräva för att sätta i, en nyere motor?

Hoppas ni kan hjälpa mig :)

//Tammes
Webp.net-resizeimage.jpg
Webp.net-resizeimage.jpg (96.12 KiB) Viewed 9757 times
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Re: Vespa VB1T

Post by Paka »

Ser ut att vara en VGL1 eftersom den har tiotumshjul. Inte helt enkelt att sätta i en modernare motor, eftersom din har den äldre karosstypen (wideframe) men många har gjort det. Som mest kan det nog kosta ca 5 000 bara i delar för en bra renovering av originalmotorn. Själva jobbet är omöjligt att svara på, beror ju på vem som gör det.
/P
Tammes
Drömmare
Drömmare

Re: Vespa VB1T

Post by Tammes »

Paka wrote:Ser ut att vara en VGL1 eftersom den har tiotumshjul. Inte helt enkelt att sätta i en modernare motor, eftersom din har den äldre karosstypen (wideframe) men många har gjort det. Som mest kan det nog kosta ca 5 000 bara i delar för en bra renovering av originalmotorn. Själva jobbet är omöjligt att svara på, beror ju på vem som gör det.
/P
Tack så mycket Paka - ganska skönt att höra vad andra tycker, det upskattas!
Post Reply