Ny D.R 50 CC cylinder - förtändning, munstucke etc.

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
marting
Nybörjare
Nybörjare

Ny D.R 50 CC cylinder - förtändning, munstucke etc.

Post by marting »

Hej!

Bytt till DRs 50 cc cylinder-kit, märkte att man kulle läst recensionerna först. Var ingen större skillnad från original!?

Jag har 18/67, samt standard italiensk vev från EM-scooters. Satt i nytt munstycke 55 och det går hyfsat förutom i mellanregistret - den dör när jag gasar på i mellan registret!? Provat med både B6HS och B7HS

Jag har försökt söka i forumet och kikat på setuper på alexander hepp men blir inte klokare.

Vad behöver jag mer göra, öka/minska förtändning!? Större eller mindre munstycke. Stiftet är mörkbrunt då jag stänger av den på 3/4-gas - är väl positivt att den går lite fetare under inkörning?

Vågar inte varva så mycket än utan försöker bara köra varierat. Man blir lite rädd när den dör eller brölar på mellan-registret. Den gick hur bra som helst med orginal-cylindern på.

Tack på förhand....
Bästa hälsningar/Best regards

Martin Gustafsson

Vespa 50 L -70
Vespa 50 R -72
Vespa PX200E -90
Vespa Rally - 69
furis73
Nybörjare
Nybörjare

Re: Ny D.R 50 CC cylinder - förtändning, munstucke etc.

Post by furis73 »

Hej. Jag har också funderat på detta cylinder kit. Men det ger alltså ingen större effekt ? Såg du nån skillnad på det från originalet, typ större kanaler eller nåt ? Jag tycker nämligen att montera på ett 75cc känns lite väl. Är inte ute efter hastighet utan bara lite mer kraft.
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Re: Ny D.R 50 CC cylinder - förtändning, munstucke etc.

Post by Paka »

Har du en 16/10-förgasare? Om du vill ha nån förändring måste du nog byta till en 16/16 och munstycke ca 68-70.
Post Reply