Hälsar mig själv välkommen till forumet jag har länge sneglat på vespor men aldrig gjort slag i saken. Nu har jag hittat en, varit och provat och blivit kär. som rubriken lyder så är det en px200gs. Min fråga är då vad är det för nån? Vad står gs för? Jag hittar inte mycket om dom. Bra/dåligt? Jag har mycket mekvana men vill ha relativt driftsäkra grejjer, ska pendla till jobbet och åka billigt har jag tänkt mig. Tacksam för svar.
PS. Det är en 1989
Såldes aldrig i Sverige, antagligen intagen från Danmark. Du får googla runt lite. Om jag har fattat det rätt har de Vespa T5-kaross men en vanlig px200-motor.
/P
Ja denna är importerad från Danmark. Tycker skicket är rätt bra och den har inte gått långt. För 1900 mil kan väl inte anses som långt för en vespa? Den har varvräknare, det har jag inte sett på någon annan i samma ålder. Jag blir lite rädd för att priset är högt med tanke på att det är en import, men det gick inte att rubba. Typ 20 000 lär det landa på, vad sägs om det?
Ja, T5 har varvräknare. Svårt att säga, tror inte att de är särskilt lättsålda. Du blir nog rätt ensam om en i alla fall, det kan ju vara kul.
/P
Ewil88 wrote:Ja denna är importerad från Danmark. Tycker skicket är rätt bra och den har inte gått långt. För 1900 mil kan väl inte anses som långt för en vespa? Den har varvräknare, det har jag inte sett på någon annan i samma ålder. Jag blir lite rädd för att priset är högt med tanke på att det är en import, men det gick inte att rubba. Typ 20 000 lär det landa på, vad sägs om det?