Hej,
Jag försöker få ordning på belysningen på min PK80S. Hm. Inte helt lätt. När den väl gick i gång efter köp funkade framlykta, vänster blinkers bak och ev bakljuset. Alla belysningsdelar utom framlyktan var skadade, ihopklistrade med isoleringstejp, badrumssilikon och gud vet vad. Köpte nytt från SIP. Nu när det är monterat är det ju inte så att det bara funkar. Nu funkar bromsljus och vänster blinkers bak då och då (inte att betrakta som blinkers intervallmässigt) inget annat. Jo, tutan.
Spänning saknas på de flesta ställen när man mäter. Kan det ha blivit kortslutning någonstans? Säkringar kan jag baske mig inte hitta några, varken på vespan eller i några elscheman. Är det då någon av tändspolarna för elen som har gått åt h-e? Eller hur uppför sig en kortslutning om det inte finns säkringar?
Jag kan inte särskilt mycket om el men här kanske någon har kunskap och kan föra mig framåt i mitt famlande utan ljus.
Mvh
Ingela
Ingen spänning – kortis?
Ingen spänning – kortis?
Tant Sprit
Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
Vespa Touring VGL1T 1958 (Blåsuggan) med för ögonblicket helt okända krämpor
Aprilia Moto 6.5 1995 (Patrick)
Vespa PK80S 1984 (Marängen) med elfel blinkers och annat mög (trasigheten ändrar sig)
36 tittningar än så länge och ingen har något smart att komma med. Inte en endaste liten ledtråd???
Tant Sprit
-
- Drömmare
Re: Ingen spänning – kortis?
Hej
Lyckades du någonsin att fixa belysning och blinkers? Jag har samma problem på min pk80S...
Har du någon elkarta eller tips på hur jag kan lösa problemet...
Lyckades du någonsin att fixa belysning och blinkers? Jag har samma problem på min pk80S...
Har du någon elkarta eller tips på hur jag kan lösa problemet...
Med vänlig hälsning
Douglas Lindström
Ny pk80S ägare
Tummen mitt i handen men gillar att köra [/color]
Douglas Lindström
Ny pk80S ägare
Tummen mitt i handen men gillar att köra [/color]
Re: Ingen spänning – kortis?
Scooterhelp brukar vara duktiga på elscheman. Här har du ett antal för PK-serien
http://www.scooterhelp.com/electrics/pa ... pa.pk.html
/jens
http://www.scooterhelp.com/electrics/pa ... pa.pk.html
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst