Ny (igen) på forum: råd och hjälp

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
varooligt
Drömmare
Drömmare

Ny (igen) på forum: råd och hjälp

Post by varooligt »

Hej allihopa,

Jag heter Max och här (relativ) ny här på forumet. Jag har varit medlem i SSK för många år sen för ett par år runt 2004-2005. Jag har flyttat runt en hel del i Europa men är tillbaka tillsvidare i Sverige sedan 2011 och efter min Vespa 50 R från 1972 renoverades helt och har stått i ett garage Italien för 12 år, känner jag det är nu dags att ta den tillbaka till livet på Stockholms gatorna! Jag ska ta den till Sverige i helt fungerande skick men innan det jag behöver fatta mer om två viktiga saker: var ska jag parkera den och vad ska jag göra när jag behöver mekanisk hjälp då kan jag inte meka själv, även om jag kan tänka mig lära mig men just nu har ingen tid för det.

Då mina frågor är framför allt: var ska man få lämna en sån gammal vespa in Stockholm för kompetent reparation?
Och finns någon här på forumet som hyrer eller vill dela plats inomhus i Sollentuna?

Väldig tacksamma för er hjälp, ser fram emot att rida min Vespa i Sverige med er och bli medlem i SSK igen! Jag kan återvända tjänsten med hjälp på allting som har någonting att göra med italiensk språk och Vespa frågor. :D

Max
Post Reply