Är det någon som har konverterat till elstart på en äldre Vespa och hur blev i så fall resultatet? Jag har tränat sönder mina knäleder och är väldigt osäker på om jag kommer att kunna kicka igång min GL i sommar. Funderar därför på lösningar som inte innebär att någon måste hjälpa mig att kicka varje gång...
Jag mekar inte själv utan kommer i så fall att ta hjälp med detta, men har förstått att det är ett ganska omfattande jobb. Tips och råd mottas tacksamt!
Konvertera till elstart?
Re: Konvertera till elstart?
En ide´är ju att skaffa en nyare Vespa PX motor med elstart.
Men det är "ju inte bara" att skruva in den men det är väl
så som verkar vara det enklaste.
Lycka till
Mvh Christer
Men det är "ju inte bara" att skruva in den men det är väl
så som verkar vara det enklaste.
Lycka till
Mvh Christer
Vespa PX200E - Vespa Primavera 1980 - PGO BigMax 50cc - Vespa Touring 150 1958.
Re: Konvertera till elstart?
Tack för svar Christer.
Har förstått att det är en px-motor man bör skaffa och skruva in. Funderar dock på om det brukar funka bra sen och om det är värt pengarna?
Det känns egentligen inte riktigt bra att byta motor i en fungerade Vespa från 1964 i originalskick som går bra, men det känns inte så kul heller om alternativet i värsta fall blir att sluta köra den...
Ett annat alternativ är förstås att köpa sig en Vespa som redan har elstart, men jag är ganska fäst vid min pärla.
Har förstått att det är en px-motor man bör skaffa och skruva in. Funderar dock på om det brukar funka bra sen och om det är värt pengarna?
Det känns egentligen inte riktigt bra att byta motor i en fungerade Vespa från 1964 i originalskick som går bra, men det känns inte så kul heller om alternativet i värsta fall blir att sluta köra den...
Ett annat alternativ är förstås att köpa sig en Vespa som redan har elstart, men jag är ganska fäst vid min pärla.