Bajaj - reservdelar?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Nicklas_J
Drömmare
Drömmare

Bajaj - reservdelar?

Post by Nicklas_J »

Hej! Nybliven ägare till en Bajaj Bonnie som behöver lite vård och omsorg för att rulla för egen maskin!

Nu undrar jag om det är någon som har tips på var man hittar främst motordelar och så för att när jag kikat så verkar det svårt...

Tack på förhand
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Re: Bajaj - reservdelar?

Post by jencla »

Vi har en expert på Bajaj Bonnie på forumet, JanneHagnell. Du kan läsa massor om hans äventyr här http://www.scooterklubben.com/forum/vie ... =17&t=7344.

Lycka till!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Post by JanneHagnell »

Välkommen att gå med i vår fb-grupp Svenska Bajajscooterister för tips, råd, reservdelsförmedling och allmänt trevlig samvaro!
När det gäller motordelar går det att hitta en del på tyska och indiska ebay. Kolv med ringar och bult ska vara samma som Yamaha FS1.
Nicklas_J
Drömmare
Drömmare

Post by Nicklas_J »

Tack för tipsen!

Ska kika mer i FB-gruppen....

mvh Nicklas
Dannedynamiten
Drömmare
Drömmare

Post by Dannedynamiten »

Hej! Har också en bajaj, jag är i stort behov av en ny kickaxel eftersom den gick av idag, så det är totalstopp på min pärla, någon som har tips på någon som kan ha? Jag har inte Facebook, så det är om någon kan förmedla kontakt kanske. Mvh Daniel
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Post by JanneHagnell »

Skulle nog rekommendera att du gick med i fb. Vi är 94 medlemmar nu och flera har delar liggande. Ny axel har jag inte sett på ebay, i alla fall.
Dannedynamiten
Drömmare
Drömmare

Post by Dannedynamiten »

Ok, nä jag bojkottar Facebook, :D om någon har delar eller tips på vart man kan köpa så hojta gärna till, har lagat kickaxel nu, men reservdelar behövs alltid. Nu är jag mest ute efter 60cc. Har hittat ett företag i Sverige som säljer, men verkar väldigt svårt att få något svar av dom.
JanneHagnell
Lärling
Lärling

Post by JanneHagnell »

Om inte berget kan komma till Muhammed... Tog mig friheten att dela tråden i vår fb-grupp.
Dannedynamiten
Drömmare
Drömmare

Post by Dannedynamiten »

JanneHagnell wrote:Om inte berget kan komma till Muhammed... Tog mig friheten att dela tråden i vår fb-grupp.
:D
Post Reply