Vet någon om det finns något bra skivbromslåd som passar till en GTS 300 Super Sport med ABS?
Det är rätt trångt och inget av mina gamla lås får plats.
Skivbromslås
-
- Nybörjare
Re: Skivbromslås
Har själv letat efter skivbromslås till min 300 GTS Super med ABS men inte funnit något kvalitetslås som passar.
Själv tvivlar jag på att Vespas tillbehörslås ingår i gruppen kvalitetslås.
När jag sökte efter skivbromslås prövade jag alla kvalitetslås (Abus m. fl.) som fanns hos min MC-handlare som
har ett mycket stort sortiment ... men inget passade.
Var också i direktkontakt med låstillverkaren Abus i Tyskland men de kunde inte garantera att något av deras
skivbromslås skulle passa.
Mitt letande slutade med att jag köpte en kort kätting från Abus och ett kvalitetslås från Abloy. Fungerar bra
och är inte alls krångligt plus att man som bonus kan "kedja fast" kättingen runt en stolpe/träd för extra säkerhet.
Själv tvivlar jag på att Vespas tillbehörslås ingår i gruppen kvalitetslås.
När jag sökte efter skivbromslås prövade jag alla kvalitetslås (Abus m. fl.) som fanns hos min MC-handlare som
har ett mycket stort sortiment ... men inget passade.

Var också i direktkontakt med låstillverkaren Abus i Tyskland men de kunde inte garantera att något av deras
skivbromslås skulle passa.
Mitt letande slutade med att jag köpte en kort kätting från Abus och ett kvalitetslås från Abloy. Fungerar bra
och är inte alls krångligt plus att man som bonus kan "kedja fast" kättingen runt en stolpe/träd för extra säkerhet.
- Micool1972
- Entusiast
Hej det låter ju toppen. Har du någon bild på det hela?
-
- Nybörjare
Här kommer en bild på 2-hjulingen med Abus kedja och Abus lås.
-
- Drömmare
Vad är det för mm på det där låset? 12 mm kedja räcker inte. Det tar en hydralklipp rätt fort.
-
- Nybörjare
Låset är på 9 mm och kedjan 8 mm och hoppas det räcker för mej när jag låser 2-hjulingen några timmar på dagtid.Pretty Green wrote:Vad är det för mm på det där låset? 12 mm kedja räcker inte. Det tar en hydralklipp rätt fort.
Nattetid står den alltid i låst garage

-
- Drömmare
Såg några från begåvningsreserven ge sig på en motorcykel mitt på stan. De lyckades inte klippa låset innan några ingrep men 8 mm hade nog inte stoppat dom. Jag körde 12 mm över natten utomhus vilket i retrospektiv verkar otroligt korkat. Funkade bra där jag bodde men inte när jag låste den i en annan del av Stockholm. Så frågan är om jag ska satsa på 18 mm nästa gång och tro att det räcker eller något helt annat.