Har haft min Super i ett år och blir inte klok! Jag tycker att den saknar "tryck" och har man medvind och och lätt utför så kan man få upp den i 60 km/h. Men då ska man ha tur!
Motorn är klyvd, packningar bytta, kolv bytt och cylindern är honad. Avgaset som är original har fått sig en vända med kaustiksoda.
Förgasaren (20/17A) är rengjord och isärplockad med ny flottör, nål, packningar mm.
Kopplingen är renoverad med nya lameller, fjädrar mm. Munstyckena är huvud 100, BE3 och 140 på toppen.
Tanken är rengjord med ny bränslekran. Bränslet är givetvis fräscht. Stiftet är nytt och lite mörkare än chokladbrunt så något fett går den. Vrider jag ner luft/bränsleskruven på förgasaren baktill mer än mina 3 varv som jag har nu så fixar den knappt 50 km/h. Vid full gas så låter den inte kan varva ur helt. Det bluddrar nästan. Med 1,5 varv så fixar den knappt 45 km/h!
Vad tror ni kan vara problemet till den dåliga gasresponsen och dåliga topphastigheten? Som det är idag så är det inte helt optimalt för att hänga med i trafiken

Tacksam för svar!