Insamlade födelsedagsbidrag räckte lagom till att köpa loss grannens P200E från 1979. Rejält med patina och obesiktigad men med lite fräsch bensin i tanken startade den så snällt! Besiktning är dock ingen brådska då jag ändå måste skaffa A-kort innan jag får köra. Så det blir en renovering light med betoning på lack då den vita skönheten lider svårt av pricksjuka (värre än det ser ut på bilden). Så det blir en projekttråd vad det lider!
Min 50-årspresent!
- JanneHagnell
- Lärling

Min 50-årspresent!
Inget ont om våra Bajajmoppar men nu har jag äntligen en riktig Vespa!
Insamlade födelsedagsbidrag räckte lagom till att köpa loss grannens P200E från 1979. Rejält med patina och obesiktigad men med lite fräsch bensin i tanken startade den så snällt! Besiktning är dock ingen brådska då jag ändå måste skaffa A-kort innan jag får köra. Så det blir en renovering light med betoning på lack då den vita skönheten lider svårt av pricksjuka (värre än det ser ut på bilden). Så det blir en projekttråd vad det lider!
- Attachments
-
- image.jpg (193.37 KiB) Viewed 17236 times
Re: Min 50-årspresent!
Grattis till både 50-årsdag och Vespan.
Jag har själv en likadan, samma färg. Min är en 83-a.
Enkla och pålitliga maskiner.
Jag har själv en likadan, samma färg. Min är en 83-a.
Enkla och pålitliga maskiner.
P200E -83 (GS 160 -62 såld) (PX 125E -83 såld)
- JanneHagnell
- Lärling

Förra ägaren hittade original instruktinsbok och extranycklarna. 
- Attachments
-
- FullSizeRender.jpg (116.84 KiB) Viewed 17034 times
Fint! Var rädd om den boken, de är sällsynta och eftersökta!
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Om du har möjlighet får du gärna scanna in Instruktionsboken, det kan vara bra för oss som saknar den men vill komma åt informationen på svenska.
P200E -83 (GS 160 -62 såld) (PX 125E -83 såld)
- JanneHagnell
- Lärling

Hoppsan, hade ingen aning om att de var ovanliga!
- JanneHagnell
- Lärling

Vespaflytet fortsätter! På dagens veteranmarknad i Nossebro fyndade jag mästan oanvända italienska mc-stövlar i läder för - 50kr!

- Attachments
-
- IMG_7787.JPG (196.37 KiB) Viewed 16956 times