Innan jag skulle byta avgassystem mm häromdan så tvättade jag vespan (PX200E -90) Det ska jag f..n aldrig göra om .
Först pajade halvljuset sedan helljuset. Hade ingen lampa så jag kollade varsel-lampan eller vad den heter, den var också trasig men en sån hade jag iallafall. Fick dit en varsel-lampa och stack ut och körde ett tag, efter ett par km pajade lampan igen. Upptäckte också att höger-blinkersarna slutat fungera.
Nån som gjort samma tabbe och kan hjälpa mej med lite tips på var jag ska börja felsöka?
Låter som om din regulator gett upp eller som om vatten/tvättmedel sabbat kontakterna. Ta loss kontakterna från regulatorn (sitter i reservhjulet) och rengör. om du mäter lampspänningen med maskinen på tomgång kan du se om spänningen går för över 14V om du gasar lite lätt
Jag provade att mäta detta sent igårkväll men hade tyvärr inte sinnesnärvaro nog för att slå över instrumentet på växelström, (kan ha hängt ihop med den sena timmen och min oro för att väcka hela kvarteret då den nya dämparen/förstärkaren låter rätt ymnigt).
Tror dock att du är helt rätt ute och har beställt en ny regulator samt en hel påse nya lampor.
En ny regulator och fem nya lampor gjorde susen.
Fick inte fart på blinkersarna till en början och trodde att relät hade gått hädan det också. Det visade sig dock bara vara oxid på en av lampkontaktera, man får vara tacksam för det lilla .