Vespa Sprint 1966
Vespa Sprint 1966
Några bilder för att visa mitt höstprojekt som blivit färdigt. Provkörning o justering återstår. Vill passa på att tacka Henrik B o Andreas för att ni stått ut med mina frågor.
Med vänlig hälsning Mikael
- Attachments
-
- IMG_0164.JPG (153.07 KiB) Viewed 25265 times
-
- IMG_0162.JPG (148.12 KiB) Viewed 25265 times
-
- IMG_0160.JPG (147.06 KiB) Viewed 25265 times
Re: Vespa Sprint 1966
Vad är det för bönpall du skaffat, den ser ju betydligt behagligare ut att sitta på än den fyrkantiga klots som jag har på min Vespa.
Hej,
Jag använder 79040500 från Sip i mörkblått
/Mikael
Jag använder 79040500 från Sip i mörkblått
/Mikael
Riktigt tjusigt! Nu får vi bara vänta in våren... Sen skall sprintarna ut och rastas i omgivningarna!
//Andreas
//Andreas
-
- Mästare
Den blev ju superfin med allting på plats, mycket bra renoverat. Hoppas den ger dig många glada mil
Med vänlig hälsning/Henrik B
Med vänlig hälsning/Henrik B
Hej,
Det verkar som jag fastnat i renoveringsträsket då jag hittat nästa projekt.
En komplett orörd Rally180 i orange (perfekt). Tyvärr så sliten i lacken så den kräver omlackering.
Det verkar som jag fastnat i renoveringsträsket då jag hittat nästa projekt.
En komplett orörd Rally180 i orange (perfekt). Tyvärr så sliten i lacken så den kräver omlackering.
- Attachments
-
- IMG_0176.JPG (135.25 KiB) Viewed 25004 times
Snyggt, men inte ser den där lacken dålig ut?
Gör en genomgång av det mekaniska istället och behåll originallacken!
Gör en genomgång av det mekaniska istället och behåll originallacken!
Den är nog tyvärr mer repad och bucklig än trevligt patinerad.
/Mikael
/Mikael
Hej,
Hade turen att hitta en Rally 200 efter att 180-an blivit färdig. Den är ett bra objekt med inte för mycket rost, demonterad men hyggligt komplett och med rätt motor. Det början nästan likna en samling (bra eller dåligt?) Har nu kommit en bit på vägen, har fått på färg och börjat montera ihop den. Har dock fortfarande gått om plats till fler...
Med vänlig hälsning Mikael/Kristianstad
Hade turen att hitta en Rally 200 efter att 180-an blivit färdig. Den är ett bra objekt med inte för mycket rost, demonterad men hyggligt komplett och med rätt motor. Det början nästan likna en samling (bra eller dåligt?) Har nu kommit en bit på vägen, har fått på färg och börjat montera ihop den. Har dock fortfarande gått om plats till fler...
Med vänlig hälsning Mikael/Kristianstad
- Attachments
-
- IMG_0495.JPG (134.38 KiB) Viewed 23846 times
Hej
Om en vit PX får följa med till vårens körningar så gör jag gärna det. Det blev ju ingen tur i år Andreas.
//isse
Om en vit PX får följa med till vårens körningar så gör jag gärna det. Det blev ju ingen tur i år Andreas.
//isse
//isse
PX200E-90
NSU Quickly-58
PX200E-90
NSU Quickly-58
Hej,
I väntan på våren kan vi kanske träffas o ta en kopp kaffe (garageträff), det funkar bra hos mig på Udden.
I väntan på våren kan vi kanske träffas o ta en kopp kaffe (garageträff), det funkar bra hos mig på Udden.
Hej
Absolut kan vi göra det. Jag är dagledig, pensionär, så det går bra. Bor själv i Öllsjö. Hoppas du har värme i garaget!! Du når mig på issej@telia.com så kan vi bestämma mer. Trevlig helg på dig.
Absolut kan vi göra det. Jag är dagledig, pensionär, så det går bra. Bor själv i Öllsjö. Hoppas du har värme i garaget!! Du når mig på issej@telia.com så kan vi bestämma mer. Trevlig helg på dig.
//isse
PX200E-90
NSU Quickly-58
PX200E-90
NSU Quickly-58
Tack för kaffet Mikael och för den fina rundvandringen i ditt garage, ett sånt som alla önskar sig. Hoppas få återkomma till dig för mer prat om gamla vespor och för rådgivning om jag behöver det.
//isse
//isse
//isse
PX200E-90
NSU Quickly-58
PX200E-90
NSU Quickly-58
Hej,
Alltid trevligt att träffa nya ansikten speciellt när man delar ett intresse.
Tack för besöket och kaffet är aldrig långt borta "om/när" ni kommer tillbaka.
Mvh Mikael
Alltid trevligt att träffa nya ansikten speciellt när man delar ett intresse.
Tack för besöket och kaffet är aldrig långt borta "om/när" ni kommer tillbaka.
Mvh Mikael
Hej,
Bärgade ett nytt ämne i helgen. Tyvärr tidtypiskt renoverad i början av 80-talet.
Verkar ganska komplett och rätt i detaljerna. Skulle nog vilja återskapa den sköna 50-tals färgen men för övrigt gå varsamt fram.
Bärgade ett nytt ämne i helgen. Tyvärr tidtypiskt renoverad i början av 80-talet.
Verkar ganska komplett och rätt i detaljerna. Skulle nog vilja återskapa den sköna 50-tals färgen men för övrigt gå varsamt fram.
- Attachments
-
- IMG_0569.JPG (140.23 KiB) Viewed 22692 times
Oj! Den där ska du vara RÄDD om. Det är budgetmodellen av Vespa 125, lågprisad på den tiden men DYR idag. Du har gjort ett fynd. Det finns några i gänget, bland annat äger Paka som brukar vara aktiv här på forumet en.
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst