Hej,
Är det någon som har testat SIP:s Polini 130cc Road Kit?
Ser ju ut som mycket grejer till bra pris, men blir det någon fart? Har en 125 Primavera (VMA2T) som behöver lite väss för att hänga med i trafiktempot på 90 väg...
Lite tveksam till att det i kitet bara är original 19mm förgasare, jag kör ju tom med större på mina gamla mopeder och min erfarenhet därifrån är ju att det är först när du går upp i förgasarstorlek som trimcylindrarna verkligen börjar prestera.
Tacksam för input från någon som provat!
Polini 130cc Road Kit?
Re: Polini 130cc Road Kit?
Kompisen har haft liknande setup på sin med polini 130, sip banan och 19mm förgasare. Toppade knappt 90km/h, min med Olympia 130 gick lika bra.
I vintras portade vi insug och block på hans samt bytte till 24mm förgasare vilket gjorde stor skillnad, särskilt på varvvilligheten.
Tror man klarar sig med 19mm förgasare men portning av block är nog ett måste! Förgasaren är ju lätt att byta senare. Annars plockar du bara ihop ett liknande kit själv.
I vintras portade vi insug och block på hans samt bytte till 24mm förgasare vilket gjorde stor skillnad, särskilt på varvvilligheten.
Tror man klarar sig med 19mm förgasare men portning av block är nog ett måste! Förgasaren är ju lätt att byta senare. Annars plockar du bara ihop ett liknande kit själv.
MammaScan wrote:Kompisen har haft liknande setup på sin med polini 130, sip banan och 19mm förgasare. Toppade knappt 90km/h, min med Olympia 130 gick lika bra.
Ok, och med portning av blocket menar du fila upp spolportarna så de matchar mot cylinderns va?
/Fredde
Ja, och insuget i blocket. Både mot veven och mot insugsröret.
Du måste ha lite koll på när veven öppnar och stänger.
Du måste ha lite koll på när veven öppnar och stänger.