Jag har en PX 200 E - 84 som inte körts mycket de senaste 10 åren. Jag misstänker att det gått någon packbox i motorn.
När jag gasar upp fort på tomgång så lägger den av. Drar jag försiktigt på gasen så gasar den upp. När jag kör går den lite ryckigt. Motorn rusar inte och det verkar inte som det är bensin i växellådsoljan. Jag har även gjort ren förgasaren.
Har någon tips om vad jag ska kolla innan jag klyver motorn och byter packningar. Jag har inte kollat bensinkranen eller slangen.
PX 200 E motorstrul
Re: PX 200 E motorstrul
Låter ändå spontant som skit/fukt i förgasaren. Den går bra på lågfartsmunstycket men får för lite bränsle när du gasar på och högfartsmunstycket tar över.
Har du gammal bensin? Med lite otur har det kommit ny fukt/bensin sedan du gjorde ren förgasaren.
/jens
Har du gammal bensin? Med lite otur har det kommit ny fukt/bensin sedan du gjorde ren förgasaren.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Re: PX 200 E motorstrul
Tack för tipset Jens! Jag gjorde rent förgasaren för tredje gången. Badade munstycken i elektroniktengöringsvätska och rengjorde hålen med koppartråd. Nu går motorn utan konstigheter och jag besparades en klyvning av motorn.