Savförstörd lack

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Patrik
Entusiast
Entusiast

Savförstörd lack

Post by Patrik »

Imorse när man glad skulle gå ut och hämta Vespan som för närvarande är uppställd på en annan plats. Den stod under eller bredvid en buske. Det regnade som fasen i natt och nu har lacken blivit alldeles prickig av vattendropparna. Vad fasen gör man för att få bort sånt? Tror ni det räcker med en vaxning?

Pe
Patrik
Entusiast
Entusiast

Post by Patrik »

Eller är det någon som vet en billig och bra lackerare i Sthlm eller närheten?

Pe
Ola
Nybörjare
Nybörjare

Post by Ola »

Gå på det så fort som möjligt med polish eller rubbing, jag kör med Sonax på bilen och det funkar bra. Min vespa har inte varit aktuellt att polera, det är lite större problem än så... ;)
Patrik
Entusiast
Entusiast

Post by Patrik »

ska bli!

Pe
Mimmi
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mimmi »

Hejsan!

Det beror på vad Du har för lackering på Vespan.... Är det solid lack kan Du försöka med polish, hjälper inte det så ta och pröva ErrBe polércreme 111. *MEN* är det metallic så var *mycket* försiktig! Jag skulle tro att äldre originallacker är en-skikts och då är dom*MYCKET* ömtåliga, tål inte polering alls! Men en nyare tvåskiktsmetallic klarar det i "måttliga" mängder! Men jag tror inte att det är det, för man får inte vattenfläckar på en sådan lack... Men på en uttorkad solid, särskilt röd, är det *mycket* lätt att sådant händer, tyvärr...:cry:
Mimmi
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mimmi »

Hej igen!

Glömde bara underteckna:)

Hälsningar
Mimmi
Ola
Nybörjare
Nybörjare

Post by Ola »

Tack för påpekandet, hoppas Patrik inte hann ut och sabba sin Vespa på min inrådan!

Rubbing var nog ett dåligt råd oavsett om man inte tar det som en sista utväg och är försiktig...
Patrik
Entusiast
Entusiast

Post by Patrik »

Vespan är kirrad. Det gick faktiskt bort när man vaxade in den ordentligt.
Tackar

Pe
Post Reply