Hej!
Har precis blivit ägare till en 125 nuova med serienummer VMA1T014617. Det jag funderar på är vilken som var originalkulören när den var ny. Den är omlackad till röd färg nu men ser under att det även finns en mörkgrön färg under. Är detta möjligtvis originalkulören. Trodde att den bara fanns i
Azzurro metallizzato - 1.268.0110 när den kom.
Kulör Vespa 125 Nuova -66
Kulör Vespa 125 Nuova -66
- Attachments
-
- image.jpeg
- (248.41 KiB) Downloaded 24 times
Re: Kulör Vespa 125 Nuova -66
Nej, det är inte troligt. Om den inte har blästrats eller slipats ren finns det sannolikt en annan färg under den gröna. 110, som du säger eller röd 847, som de svenska hade fram till och med ramnummer VMA1T 14675. Sedan fick de röda en annan ton, dvs 850.
Fanns även chockgul (910) och chockgrön (302) 1967. Syns det inget spår av något annat under tanken t ex?
/P
Fanns även chockgul (910) och chockgrön (302) 1967. Syns det inget spår av något annat under tanken t ex?
/P
Ok, tack för svaret!
Har precis köpt den men inte hämtat den ännu. Ska kolla noga när jag får hem den.
Har precis köpt den men inte hämtat den ännu. Ska kolla noga när jag får hem den.
Hej igen!
Nu har jag äntligen börjat titta på min Nouva och det visar sej vara tre färglager där originalkulören är röd. Antar att det är röd 847 med tanke på ramnumret. Tack Paka för informationen.
/Jörgen
Nu har jag äntligen börjat titta på min Nouva och det visar sej vara tre färglager där originalkulören är röd. Antar att det är röd 847 med tanke på ramnumret. Tack Paka för informationen.
/Jörgen