Touring -62 med SI 20/17 läcker bensin

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Malten
Drömmare
Drömmare

Touring -62 med SI 20/17 läcker bensin

Post by Malten »

Jag som hade sett fram emot att äntligen få glida runt en sommar på vespan. Soppaläck istället...
Det rinner bensin ur övre locket (det runda) på förgasaren så fort jag öppnar kranen. Bytte nål, flottör å packningar förra sommaren och efter det funkade det. Körde lite då men sen har den stått till nu pga flytt.
Kan det vara otätt i locket eller sitter felet "längre ner"?

Tack på förhand!
Henrik
Attachments
Dellorto 20_17.JPG
(341.89 KiB) Downloaded 11 times
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Re: Touring -62 med SI 20/17 läcker bensin

Post by henrikborjeson »

Det brukar vara packningen kring skruven i locket eller den mellan lock och förgasarkropp. På bilden ser det ut som den övre skruven inte dragits åt tillräckligt. Det ska vara fast men inte hårt eftersom gängorna är känsliga

Med vänlig hälsning/Henrik B
Malten
Drömmare
Drömmare

Post by Malten »

Tack för svar! Ok, då får jag mixtra med packningarna. Har för mig att jag bytte dem med. På bilden hade jag nog bara satt dit skruven med handen för att ta bilden. Finns det ngra knep med flytande packningar om man inte får till det med papperspackningarna?
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Har aldrig behövt använda flytande packning till förgasare men köper du DellOrtos originalkit så har de en svart gummipackning till locket som är mycket bättre än originalet i papper.

Med vänlig hälsning/Henrik B
Post Reply