Har bokstavligt bytt allt i motorn mot mer trafikrytm standard 2016. Har alltid haft problem med kopplingen. Den släpar alltid. Har bytt allt, från "mässing" biten som går från kopplings armen till i till ny vev. Så allt där emellan är sprioilands nytt.
Vad är det första jag borde felsöka? Jag kan om intresset finns dumpa en lista från sip som skulle förklara varför mitt ex dumpa mig och idiotförklara mitt ex varför hon inte gjort det tidigare.
Släpande koppling: kostnad, min sambo
Re: Släpande koppling: kostnad, min sambo
har fortfarande problem. kan det vara så att mässingsbussningen som kopplar ur är för dålig trots den är ny så den inte kopplar ut nog? jag har 3 kopplings lammell paket, både 4 och 3 paket helt nya och 2 olika fjädrar, ny samt "sportig" som är istorstätt oanvända pga av detta.. det senaste är ett helt nytt paket och nytt sip justerbar sip koppling(och broms) handtag funkar inte heller, oavsett hur mycket jag justerar och efter justerar så går det aldrig koppla ur.
och för er som undrar så ha en vespa i sin lägenhet var 6 månad är inte ok.
tyvärr börjar det närma sig sälja den motorn som sitter på och köpa en lätt mc smallframe motor med 4 växlar och inte röra den alls...
och för er som undrar så ha en vespa i sin lägenhet var 6 månad är inte ok.
tyvärr börjar det närma sig sälja den motorn som sitter på och köpa en lätt mc smallframe motor med 4 växlar och inte röra den alls...
Med eftermarknadskopplingar av billigare modell så är det vanligt att baksidan på paketet tar i korgen. Då vill vespan dra lite hela tiden.
Modellera mellan plunger och tryckplatta vid provmontering kan ge info om hur mycket spel du har.
Modellera mellan plunger och tryckplatta vid provmontering kan ge info om hur mycket spel du har.
- JanneHagnell
- Lärling
Fast utan sambo blir det mer pengar över till Vespan!