Polini air intake system

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
colsson
Lärling
Lärling

Polini air intake system

Post by colsson »

Någon som har erfarenhet av detta?
http://www.sip-scootershop.com/main/bas ... anguage=en
/ Christian
Vespalun
Lärling
Lärling

Re: Polini air intake system

Post by Vespalun »

Gjorde en kopia av detta (en svarv, lite aluminium och en fräs) utan att bli alltför imponerad, den behöver lite mer munstycke och låter mer men om den gick speciellt mycket bättre vet jag inte. Orsaken att jag avbröt detta försök var att luftfiltret blev heltätt på 3 tankar (det var dammigt efter vägarna i våras). Kan man lösa luftfilterproblemet så varför inte. Det var en PX200med en Pollini210 cylle (portad mot blocket).
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
LRen
Drömmare
Drömmare

Post by LRen »

Hej, Jag monterade denna filter konvertering på min PX200 med 210CC. Gjorde betydlig skillnad. Såväl låg-varvs körningen som acceleration och hög-hastighets körning blev avsevärt bättre. Typ jag fick en känsla av att motorn tidigare var något "strypt". Osäker på om strypkänslan låg i luft eller bränsle . Men jag köpte samtidigt ett kit med bensin munstycke och började först med ett 15-20 över original. sen även 30-40 över.
men 20 över verkar vara rätt för min motor. Alltså: för MIN motor var detta klart rätt. Med vänlig hälsning Lars
colsson
Lärling
Lärling

Post by colsson »

Aha
Jag har köpt grejorna men inte monterat dem än. Nackdelen är ju att filtret sitter väldigt exponerat för smuts. Ska bli intressant
att se vad det gör på min standard px. Ofta blir man ju lurad för att motorn dönar mer.
/ Christian
LRen
Drömmare
Drömmare

Post by LRen »

Hej igen, sorry mina uppgifter om munstycken var tokig! Nu har jag kollat upp vad jag har i lådan med delar, så här är mer korrekta uppgifter: Original är nog 122. Fick 140 med filter-kittet. Men jag har landat på 132. Alltså värt att prova lite olika. (122 var för litet. 140 gav indikation på stiftet att blandning var fet. 132 gav samma egenskaper som 140, men snyggare utslag på stiftet)
colsson
Lärling
Lärling

Post by colsson »

Ok, ja jag får testa mig fram helt enkelt. :-)
/ Christian
Hans Utbult
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Hans Utbult »

Kör detta med SI26.26, tydlig skillnad tycker jag speciellt i mellanregister. Dock måste man vara noggrann att tvätta filter då och då. Polini 210 med portat block.
P200 -83
50R -77
Post Reply