City Cruiser (dansk elscooter)

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
Terraplane Blues

City Cruiser (dansk elscooter)

Post by Terraplane Blues »

Hej!

Var på mässa i förra veckan och fick då provköra den dansktillverkade elscootern "City Cruiser". Riktigt ball, kan jag säga - men tyvärr direkt livsfarlig. Inga manuella bromsar, utan elmotorn självbromsar när man slår av gashandtaget. Den danske representanten hävdade att den stannade från fullfart (ca 25 km/h) till stillastående på 2 meter. Jag drog - givetvis - på för fullt i utställningshallen. Det höll på att sluta riktigt illa. Det tog snarare 10 meter än 2 att få stopp på den... Hursomhelst, riktigt pigg i accelerationen var denna skumt mittledade elscooter. Stod upp själv gjorde den också, om än på tre hjul. Retar mig bara på att jag för en gångs skull var utan kamera, vilket aldrig inträffar annars :evil:. Håll tillgodo med denna länk istället:

http://www.citycruiser.dk

Scooterhälsningar

/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues

------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jag drog - givetvis - på för fullt i utställningshallen. Det höll på att sluta riktigt illa.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
- Påminner om en viss gång i götet som en av mina skånska kompisar testade en sprillans ny ET2 utanför dåvarande Piaggio, han trodde frambromsen funkade lika dåligt som hans orenoverade lammyskivbroms...resulterade i att ET2an kraschades framför sveriges scooterelit och Piaggio Sverige ;)
Så kom igen, nästa gång så får du göra en lika dan övning!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">http://www.citycruiser.dk<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
- är det du på bilderna? :P
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jag drog - givetvis - på för fullt i utställningshallen. Det höll på att sluta riktigt illa.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
- Påminner om en viss gång i götet som en av mina skånska kompisar testade en sprillans ny ET2 utanför dåvarande Piaggio, han trodde frambromsen funkade lika dåligt som hans orenoverade lammyskivbroms...resulterade i att ET2an kraschades framför sveriges scooterelit och Piaggio Sverige ;) Så kom igen, nästa gång så får du göra en lika dan övning!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jo, sånt kan ju kännas litet pinsamt i ögonblicket, men ack så ball i efterhand. En kompis till mig körde ner i diket och genom ett staket när vi provkörde en Toyota en gång. Det känns alltid lagom skoj att lämna tillbaks en bil - som endast hade gått 3 mil - i några ICA-kassar (symboliskt): "Här. Tack för provturen! Hej då!". Samme kompis körde ner ett helt tak på en bensinmack några år senare. Det är alltid vissa som drabbas, konstigt nog...<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">http://www.citycruiser.dk<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
- är det du på bilderna? :P
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">:oops: :x :) Hoppsan! Du har just avslöjat min hemliga böjelse. På min fritid kör jag scooter i kvinnokläder och kallar mig "Fredrika". Tittar man riktigt noga på bilderna kan jag ibland uppträda som tjock farbror också. Det här skulle egentligen inte kommit ut... :oops: :oops: :oops:

Scooterhälsningar

------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />- Påminner om en viss gång i götet som en av mina skånska kompisar testade en sprillans ny ET2 utanför dåvarande Piaggio, han trodde frambromsen funkade lika dåligt som hans orenoverade lammyskivbroms...resulterade i att ET2an kraschades framför sveriges scooterelit och Piaggio Sverige ;)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tur att det inte var en dragster han provade för då hade han nog gjort bort sig redan innan han hunnit till bromsen.. :D
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Hoppsan! Du har just avslöjat min hemliga böjelse. På min fritid kör jag scooter i kvinnokläder och kallar mig "Fredrika". Tittar man riktigt noga på bilderna kan jag ibland uppträda som tjock farbror också. Det här skulle egentligen inte kommit ut...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det var dom vita halvt högklackade sandalerna som avslöjade unge herr sandalmannen!
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Tur att det inte var en dragster han provade för då hade han nog gjort bort sig redan innan han hunnit till bromsen.. :D
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

På tal om...så gick jag förbi denna häromdagen (e-posta om du vill ha den högupplöst)
http://soulscooter.com/bilder/besHKaug0 ... 010646.htm
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Vilken konstig dragster. :x Ramen är ju den korta från moppevarianten men det ser ut som en 125/180 motor på kåpan över tändningen? Och avgasröret liknar ju något 4t-aktigt? Är det kylslangar som hänger utanför?
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Vilken konstig dragster. :x Ramen är ju den korta från moppevarianten men det ser ut som en 125/180 motor på kåpan över tändningen? Och avgasröret liknar ju något 4t-aktigt? Är det kylslangar som hänger utanför?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Inte en aning...vet inget om dragster... men i Hong Kong finns inga fordon under 90cc i allafall.
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Det är väl jag som är blind på ögonen men jag tyckte ramen såg kortare ut än min mellan sadel och styre. Jämför med bilden i min profil. Det kanske är en vanlig 125/180.
Terraplane Blues

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Hoppsan! Du har just avslöjat min hemliga böjelse. På min fritid kör jag scooter i kvinnokläder och kallar mig "Fredrika". Tittar man riktigt noga på bilderna kan jag ibland uppträda som tjock farbror också. Det här skulle egentligen inte kommit ut...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det var dom vita halvt högklackade sandalerna som avslöjade unge herr sandalmannen!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Aha! Roligt att du nämner det - jag har nämligen inte kunnat använda mina kära sandaler på över två månader nu p g a fotbesvär. Men åkomman är under tillbakagång så hela hösten och vintern skall fötterna återigen få sandaler på sig! :)

Sandaler rules!

Scooterhälsningar

mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Glöm inte att ha strumpor i dom bara.. :D:D:D

http://www.sandalandsoxer.co.uk/
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br />Glöm inte att ha strumpor i dom bara.. :D:D:D

http://www.sandalandsoxer.co.uk/
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Wow! Det finns fler som jag! :P Jag som trodde jag var ensam i världen om att bära sandaler året om. Ärligt talat, vad är det för människa som drar igång en hemsida och lägger ut bilder på folks fötter i sockar och sandaler? Inga nätstrumpor med höfthållare till frugan där inte: "Älskling, skulle du kunna ha på dig dina vita tubsockar och moccasandaler ikväll?" Inte helt friskt...

Fast dessa specialdesignade sockar var coola! Vill ha!

Image

Ja, det går att finna mycket på Internet... :) 8) :D

Scooterhälsningar

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

det finns bara ett sandalmärke. SENATOR

Federico
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />det finns bara ett sandalmärke. SENATOR

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Birkenstock! Jobbiga att gå in bara, men sen är de som ett med kroppen...

Scooterhälsningar

Post Reply