Kronmutter hylsa & specialverktyg

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Fre
Nybörjare
Nybörjare

Kronmutter hylsa & specialverktyg

Post by Fre »

Hej.

Efter att jag fått min leverans från sip med nya lameller, gearkog, cylinder, förgasare och lite annat inser jag nu att jag saknar en del specialverktyg...
Först ut är att byta lameller och efter att jag kollat in lite instruktionsvideos så inser jag att jag saknar en hylsa till kronmuttern samt spärren så jag kan lossa skruven...

Visst finns den på sip och em scooter - men det är lite brådis... får jag inte ihop det på något annat vis är sista alternativet att beställa...

Finns det någon vänlig själ där ute som har dessa och eventuellt vill låna ut så jag kan lossa muttern, helst i närheten av lund.
Om inte, har någon annan lyckats få loss kronmuttern utan hylsa på något annat finurligt vis?

Fler tips mottages gladeligen på specialverktyg som möjligen saknas.

/En lyckligt ovetande novis - Fredrik
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Re: Kronmutter hylsa & specialverktyg

Post by henrikborjeson »

Finns hos Vespa Club Lund. Kontakta mig på henrik"punkt"borjeson"at"gmail"punkt"com med kontaktuppgifter så löser vi det

/Henrik B
Johan Alm
Nybörjare
Nybörjare

Re: Kronmutter hylsa & specialverktyg

Post by Johan Alm »

Hej!

Jag har samma fråga som Fredrik, fast nu om någon i Umeå har detta verktyg? Alltså en kronmutternyckel/hylsa eller vad vi kallar den.

Johan
Elit 125 -54
Husqvarna modell 30 -53
Yamaha xt660r -05
Post Reply