Vespa px 200 Startproblem

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
BNY197
Drömmare
Drömmare

Vespa px 200 Startproblem

Post by BNY197 »

Hej!

Jag har startproblem med min Vespa!!!!. Har tömt tanken och blåst rent mynstycken, kollat förgasaren, tändningen ok. Startar jättebra efter detta! Dag 2 när jag använda vespen är den stendöd!

Help me if you can, I´m feeling down - and I do appreciate if there some help around!

Hälsning
Bengt
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Re: Vespa px 200

Post by henrikborjeson »

Testa om den startar på startgas eller en skvätt bensin i tändstiftshålet, samt om den har gnista på stiftet. Då kan du isolera om det är bränsle eller tändning. Stendöd vespa brukar oftast vara tändningsrelaterat.

Med vänlig hälsning/HB
BNY197
Drömmare
Drömmare

Post by BNY197 »

henrikborjeson wrote:Testa om den startar på startgas eller en skvätt bensin i tändstiftshålet, samt om den har gnista på stiftet. Då kan du isolera om det är bränsle eller tändning. Stendöd vespa brukar oftast vara tändningsrelaterat.

Med vänlig hälsning/HB
Hej!

har testat och det verkar vara ett bränsleproblem. Problem troligen med tanken och vredet!
BNY197
Drömmare
Drömmare

Post by BNY197 »

Hur byter man en bränslekran på en Px 200? (vESPA PIAGGIO)
colsson
Lärling
Lärling

Post by colsson »

Skruva loss bränsletanken och lyft ur den. (Bränslekranen ska peka uppåt och lyft bakänden av tanken först.) Lossa sen bränslekranen från insidan av tanken med specialverktyg och byt kranen. Ibland räcker det med att byta packningarna.
http://www.sip-scootershop.com/en/produ ... t_98821000
/ Christian
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Lossa först skruven till banjon som håller bensinslangen på förgasaren. När du öppnar kranen ska det komma bensin vid den röda packningen
Post Reply