Fler fel?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
fat_mac
Entusiast
Entusiast

Fler fel?

Post by fat_mac »

Min Touring -60 fick för några år sen en nyrenoverad P200E-motor! Super tyckte jag, som helst inte vill mecka utan mer glida fina dagar o brygga öl sena nätter. MEN, sedan dess (2006) så har jag haft ständiga problem med soppa i växellådan... Varje vår när växellådsoljan byts så pissar det ut ca. 1 liter brun soppa. Alltså oljan är som borta. Nu efter 2v med ny olja och 2km på vägarna så är fallet detsamma. Den har stått med kranen avstängd ska nämnas.

Är ingen hardcoremeckare med djuplodande kunskap, men faktum är;
- Har ny soppakran sen 2006 som ska funka.
- Har kikat på flottören o den verkar funka.
- Har haft inne den på EM o konstaterat att packboxen var ok, då 2006 ca

Sannolikt är det nåt eller fler av ovan som spökar... I tillägg kan nämnas att motorn ska vara upptagen lite i intaget till sliden, enligt han som renoverade P200E-motorn. I övrigt orginal så när som ett Sito Plus.

Som lök på laxen tycker jag nu kopplingen skrammlar mer än normalt när kopplingen är intryckt (cosa-koppling). Kan typ lameller farit illa av att ha stått länge med soppa isf olja?

Nu till den springande punkten, jag har inte tiden eller lusten att mecka...
Så extrafrågan blir då, finns det nån bra kommersiell mek i Östergötland månne? Eller möjligen nån privatmeckare som kan ta på sig lite jobb för fina semesterpengar?? :D

Hoppas, hoppas!!!!

// Mackan
Norrköping
ajez
Entusiast
Entusiast

Re: Fler fel?

Post by ajez »

Jag tror att packboxen på kopplingssidan är kass! Jag hade soppa i växellådsoljan på min px och då var packboxen torrsprucken halva varvet...
//Andreas
fat_mac
Entusiast
Entusiast

Re: Fler fel?

Post by fat_mac »

OK. Låter lite som jag trott. Tyvärr är jag ju så inih-vete osugen på att själv klyva o byta packboxen...

Ingen som vet nån bra i östergötland som kan göra sånt jobb?

// M
Post Reply