Svårstartad - hjälp!!!!

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
ajez
Entusiast
Entusiast

Svårstartad - hjälp!!!!

Post by ajez »

Hej!
Efter att ha haft min pxmaskin delad för att byta packbox till veven så har den blivit svårstartad då den är kall ( kan behövas upp emot 10 kickar innan den startar).
För att göra det ytterligare lite svårare att lista ut var felet är så måste jag berätta att jag även plockade på ett dr-kit och en SI 24/24, bytte packning i bränslekranen samt bytte bränsleslang.
Tycker inte jag får maskinen att helt rent på mellangas, utan den går lite ryckigt.
Någon som har en tanke?
Tacksam för tips och råd var jag skall börja!
Mvh, Andreas
Ola H
Drömmare
Drömmare

Re: Svårstartad - hjälp!!!!

Post by Ola H »

ajez wrote:Hej!
Efter att ha haft min pxmaskin delad för att byta packbox till veven så har den blivit svårstartad då den är kall ( kan behövas upp emot 10 kickar innan den startar).
För att göra det ytterligare lite svårare att lista ut var felet är så måste jag berätta att jag även plockade på ett dr-kit och en SI 24/24, bytte packning i bränslekranen samt bytte bränsleslang.
Tycker inte jag får maskinen att helt rent på mellangas, utan den går lite ryckigt.
Någon som har en tanke?
Tacksam för tips och råd var jag skall börja!
Mvh, Andreas
Tjena Andreas, kanske snart dags att ha en Vespa träff. Så kan vi ju även spekulera om detta mm.
Ha det gott// Ola
ajez
Entusiast
Entusiast

Post by ajez »

Tjena Ola!
Absolut måste vi ut och åka!!!!
Har lite familjära förpliktelser denna vecka, men nästa vecka ser bra ut för min del.
Apropå startsvårigheterna, så löste de sig direkt när orginalförgasaren monterades tillbaka...
Första kicken efter byte av förgasaren, så troligen är det något galet med förgasaren i sig eller bestyckningen av 24/24! Tröttnade i alla fall på oren motorgång och svårstartad maskin....
Troligen är jag bara obegåvad bestyckare av förgasare...
//Andreas
isse
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by isse »

Hej Ola o Andreas
Man kan kanske få hänga på er "träff"? Finns kanske något jag kan lära mig av er eller kanske bidra med något tips!
//isse
//isse
PX200E-90
NSU Quickly-58
ajez
Entusiast
Entusiast

Post by ajez »

Absolut skall du också med Isse!
Vi siktar på nästa vecka!
Vi får höras via PM!
//Andreas
Ola H
Drömmare
Drömmare

Post by Ola H »

Japp klart vi ses alla tre, nästa vecka funkar åtminstone måndag o tisdag för mig.
Ha det gott.
Post Reply