Min Vespa GTS 300 har råkat ut för en s.k recall gällande bensinpumpen, allt började med att den ibland var svårstartad, och ibland gick den hur bra som helst, men nu är den död

Och efter att ha konsulterat ett antal vespaforum kunde jag konstatera att fler hade exakt samma fel på bensinpumpen, och exakt lika symtom innan pumpen la helt av.
Jag kollade mitt VIN-nummer här =(http://static.piaggio.com/recall/form-piaggio_en.html) och kunde se att just mitt fordon har den bensinpump som skall bytas. Jag kontaktade den firma som sålt vespan till mig och de skulle kolla upp det hela, inga problem sa dom, men de måste fixa ett s.k ärende först hos SPG (svenska piaggiogruppen) sedan ska de beställa en ny pump hos tillverkaren i Italien, hur lång tid det kommer att ta innan jag har en ny pump vet jag inte, men jag anar att säsongen nog är förstörd

Nu ska jag visserligen inte "måla fan på väggen", men att tro att italienarna kommer att påskynda ärendet är väl förmodligen att ta i, detta gäller för övrigt SPG också, det finns om inte annat en och annan inte så smickrande trådar på nätet som avhandlar just SPG och dess minst sagt dåliga kundrelationer.
En sista fråga- är det någon mer här på forumet som äger en Vespa GTS 300 som har råkat ut för kass bensinpump? I så fall, berätta gärna hur det gått
vägkung