Så var man då hemma igen efter att ha deltagit i Gävle Scooters rideout. Okay, vi fuskade med bil och släp, men drygt 60 mil på en Vespa fixar man inte då inte vårmen kommit igång riktigt - det var f ö småregnigt då vi lämnade garaget i närheten av Älvängen.
Jag ska försöka att fatta mig kort: Vi hade tur med vädret, solen sken - vädret kunde inte ha varit bättre. Där hade GS tur, det finns gränser för vilka kontakter man har och kan påverka.
Min Vän Patrik och jag höll oss i bakgrunden, men då vår vän från Gävle berättat att hans "vänner från Göteborg" kommit upp kom flera fram, klappar, i ryggen och på axeln, handskakningar och flera "kul att ni är här!"
Nu kanske ni säger "men det är ju så man gör?" NEJ, det är inte alltid så det går till, och det har jag själv fått erfara. Jag är medveten om att det är en aning exotiskt då scooterister åker 60 mil för att vara med i en rideout - men man skall alltid välkomna en "ny," få honom eller henne att känna sig hemma.
Tack, Gävle Scooters. "Göteborgarna" här kommer alltid att ha er som förstaval då det bllir fråga om vårens första rideout. Fint välkomnande med stor famn! All heder åt er. Vi ses igen!
Anders.
Tack, Gävle Scooters !!!
Tack, Gävle Scooters !!!
Endast Dina egna erfarenheter är kunskaper -allt annat är information.