Strax för kl 18 idag. I den goda staden Lund - Trollebergsrondellen:
3 st vespor! De två första såg jag inte modellen på (tror nog de var 60-tals Touring eller så - kan ha varit en blå och en röd). Den tredje vill jag ha till en gulbeige Sprint, också från sextiotalet. Men jag kan ha fel på alla - är definitivt ingen expert - går bara på minnen från förr och vad ögonen idag tyckte sig se.
En trevlig syn var det i varje fall! En blir änna lite sugen på att få ihop GS-en i ett stycke men det dröjer säkert ett bra tag till - förmodligen först till hösten, om allt går som förväntat. There´s so much in life...
/Sture
Såg nå´t trevligt idag - 3 st vespor!
Såg nå´t trevligt idag - 3 st vespor!
Idag: VS5T - GS 150, -60 (beg). Segt projekt.
På åttiotalet: VSX1T, - P200 E (beg).
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
VGL1T -Touring (tyskmodell), -58 (beg).
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
-
- Mästare
Re: Såg nå´t trevligt idag - 3 st vespor!
En Px200, en Rally 200 och en GL150 på väg in till Malmö på ProBikes öppet hus.
/HB
/HB
Aj fan!
Inte många rätt där, inte - bara 1 av 3!
Det var lik förbaskat en trevlig syn!
/Sture
Inte många rätt där, inte - bara 1 av 3!
Det var lik förbaskat en trevlig syn!
/Sture
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
Såg nå´t ännu trevligare idag. På Mårtenstorget i samma goda stad (Lund).
På min dagliga promenad (Doctor´s order) träffade jag på ett gäng - runt 8 st - vespor som samlats inför nå´n körning. Lite olika modeller men en fångade min uppmärksamhet speciellt - en verkligt fin gul GL 150. När man skulle iväg fick den gule lite startproblem - men när den väl gick igång lät den bara så sagolikt tight och fint i motorn. Ojojoj!
Ribban för den renoveringen måste ha legat skyhögt över den jag själv lagt för min gamla GS. Klart inspirerad drog jag ändå lite senare på dagen upp till mitt mekargarage. Jag har på sistone gjort mig av med två motorcyklar så nu skall det förhoppningsvis bli lite mer tid för vespan.
/Sture
På min dagliga promenad (Doctor´s order) träffade jag på ett gäng - runt 8 st - vespor som samlats inför nå´n körning. Lite olika modeller men en fångade min uppmärksamhet speciellt - en verkligt fin gul GL 150. När man skulle iväg fick den gule lite startproblem - men när den väl gick igång lät den bara så sagolikt tight och fint i motorn. Ojojoj!
Ribban för den renoveringen måste ha legat skyhögt över den jag själv lagt för min gamla GS. Klart inspirerad drog jag ändå lite senare på dagen upp till mitt mekargarage. Jag har på sistone gjort mig av med två motorcyklar så nu skall det förhoppningsvis bli lite mer tid för vespan.
/Sture
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
Högst sannolikt ett gäng som samlats för att åka till Scooterpremiären i Malmö, som inträffade igår 1 maj. Hade du rest dit hade du fått se betydligt fler vackra scootrar, drygt 50 enligt rapport
/jens

/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Jaha, ja! Det är ju den tiden på året! Förra året var jag inne på S:t Knuts torg (på MC) och tittade på alla fina skotrar på Scooterpremiären. Missade det uppenbarligen i år men fick i alla fall se ett litet gäng i Lund.
Det rök definitivt mer i Malmö förra året än det gjorde i Lund i går! De flesta i går var 2-procentare eller nyare, vad jag kunde se.
/Sture
Det rök definitivt mer i Malmö förra året än det gjorde i Lund i går! De flesta i går var 2-procentare eller nyare, vad jag kunde se.
/Sture
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)
I ungdomen:
VGLB1T - Touring, -62
VSB1T - GS 160, -63
VS5T - GS 150, -61 (beg)