http://www.scooterklubben.com/forum/vie ... =17&t=6977
Den skar sommaren 2013 efter ett långt fullgasdrag och cylindern gick inte att rädda.
Då hade MHR cylindern just kommit ut och en sån beställdes. Bultade den rakt på och körde så resten av sommaren.

Förra sommaren blev jag Lambretist och SuperSporten stod för det mesta.
Nu har jag beslutit mig att anpassa resten av motorn att fungera ihop med den mycket potentiella mhr cylindern.
Bensinet kommer att blandas med luft i en Koso 34 alt. Keihin PWK33. Blandningen fortsätter sedan igenom ett MRP 36mm insug och flödar sedan förhoppningsvis så smidigt som möjligt ner i vevhuset i en duration av 200 grader(130föd/70eöd). Efter att ha flytt under den filade kolven har de 134 grader tid på sig att rusa upp genom de välvinklade spolportarna med målet att trycka ut det tidigare gänget genom stora hålet som har öppet i 190 grader. Seremonimästaren för detta vackra händelseförlopp heter Lara. Hon är tysk och välproportionerad.
Bilder hette det.
Har också en bigbox Sport som skall testas, sip road som jämförelse

En superstrong koppling borde galant klara sig

Motorn ur och i klyv

130/70 utmärkt

Bara det roliga kvar

Nu väntar jag på paket från LTH med insug,topp och lager före jag kan göra nåt vettigt.
Forsättning följer.
Här en liten teaser med obearbetad mhr, 134/190, Lara, pwk35 på reed. 40+hk kurvan är avgasdurationen höjd till 194grader