Är lite sugen på en px200e men är väldigt ny på det här med scootrar så behöver lite tips.
Utgångspunkten är att den skall vara äldre än -94 så man kan classicförsäkra den. Sen vill ja ha den nyare än -84(?) så man får bränslemätare och separat oljetank, för det är väl så det ligger till..?
E i beteckningen står väl för att det är elstart?
Har ni med lite mer erfarenhet några övriga köptips, saker att kika efter osv...?
Mattias
Px200 köptips!
- Mattiaslundgren
- Nybörjare
Px200 köptips!
Mattias Lundgren
PX200e -86a
PX200e -86a
Re: Px200 köptips!
Kan den här vara något?:
http://www.blocket.se/stockholm/Vespa_P ... 8.htm?aw=1
Den passar i alla fall in på årsmodellen
P200E -83 (GS 160 -62 såld) (PX 125E -83 såld)
Nix, för elektronisk tändning, dvs inga brytarspetsar....Mattiaslundgren wrote:E i beteckningen står väl för att det är elstart?
Mattias
- Mattiaslundgren
- Nybörjare
Redan mailatFrontstar wrote:Kan den här vara något?:

Mattias Lundgren
PX200e -86a
PX200e -86a
- Mattiaslundgren
- Nybörjare
Okej! Förmodar att elektroniskt är att föredra.fritte wrote:Nix, för elektronisk tändning, dvs inga brytarspetsar....Mattiaslundgren wrote:E i beteckningen står väl för att det är elstart?
Mattias
Mattias Lundgren
PX200e -86a
PX200e -86a
Dessutom, se upp för hojar som stått ute. Italiensk icke rostskyddsbehandlad plåt i självbärande konstruktion blir snabbt "mörkrost" om den står fuktigt. Undersök noga, och välj helst en hoj som bott torrt och varmt inomhus mellan turerna.
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
- Mattiaslundgren
- Nybörjare
Enligt ägaren på tidigare nämnda px200 så har den stått i sex år. Alltid inomhus iofs. Men tyvärr startar den inte nu. Han trodde det skulle räcka att göra rent förgasare, men jag blir lite orolig direkt. Jag är inte född med skiftnyckeln i hand så det känns som ett lite osäkert kort. Hur ser tank och bränslesystem ut osv..
Nja, jag kanske väntar lite..
Nja, jag kanske väntar lite..
Mattias Lundgren
PX200e -86a
PX200e -86a
Såg annonsen innan idag och blev själv sugen.
Hur vespan är uppbyggd och sprängskisser är inte speciellt svårt att få tag på om du är intresserad. tex Scooterhelp har en hel del.
Hur vespan är uppbyggd och sprängskisser är inte speciellt svårt att få tag på om du är intresserad. tex Scooterhelp har en hel del.
NU: Honda SH300
DÅ: Vespa P200E, Honda PS125i, Vespa GL 150, Honda SCV 100 Lead, Honda VFR 800, Yamaha XJ 600
"Ge mig fri fart och fri bensin..."
DÅ: Vespa P200E, Honda PS125i, Vespa GL 150, Honda SCV 100 Lead, Honda VFR 800, Yamaha XJ 600
"Ge mig fri fart och fri bensin..."
Låt honom försöka, det kanske löser sig.
fast jag har hört exempel där säljaren sa, konstig, den fungerade igår...
sen visade det sig att delar av tändsystemet saknades....
fast jag har hört exempel där säljaren sa, konstig, den fungerade igår...
sen visade det sig att delar av tändsystemet saknades....