Dubbla Tändstift
Dubbla Tändstift
Någon som provat denna typ av topplock.
- Attachments
-
- dd.jpg (32.07 KiB) Viewed 5252 times
Vespa PX200E - Vespa Primavera 1980 - PGO BigMax 50cc - Vespa Touring 150 1958.
- JanneHagnell
- Lärling
Re: Dubbla Tändstift
Wow! Twinspark trodde jag var förbehållet Alfa Romeo.
Jag minns att en del BMWförare en period hädade och försåg sina liggande cylindrar med dubbeltändning vilket, enligt syndarna, innebar mer lättstartad mc och mindre bränsleåtgång.
Man kan givetvis modifiera vilket ibland innebär förbättringar, men jag säger som en gammal bilmek en gång sa : så länge det fungerar, rör inget. Ett elsystem brukar ju också fungera tills någon får för sig att pilla i det och göra klyftiga förändringar vilket brukar ställa till ett helvete för näste köpare.
och - endast det moderna bli omodernt.
Dessutom är ju den tappre och beundransvärde herr Hagnell ett bevis på att saker inte alltid förs närmare sin ultimata lösning ju mer man rotar i det. DOCK är det en bravad!
Man kan givetvis modifiera vilket ibland innebär förbättringar, men jag säger som en gammal bilmek en gång sa : så länge det fungerar, rör inget. Ett elsystem brukar ju också fungera tills någon får för sig att pilla i det och göra klyftiga förändringar vilket brukar ställa till ett helvete för näste köpare.
och - endast det moderna bli omodernt.
Dessutom är ju den tappre och beundransvärde herr Hagnell ett bevis på att saker inte alltid förs närmare sin ultimata lösning ju mer man rotar i det. DOCK är det en bravad!

Endast Dina egna erfarenheter är kunskaper -allt annat är information.
- JanneHagnell
- Lärling
Jag känner mig smickrad... eller kränkt... eller.... så förvirrad!il dude wrote:Dessutom är ju den tappre och beundransvärde herr Hagnell ett bevis på att saker inte alltid förs närmare sin ultimata lösning ju mer man rotar i det. DOCK är det en bravad!

för Guds skull, Janne - inte kränkt, bevare mig väl. Hade det inte varit för Din energi och inlägg hade jag aldrig ORKAT tänka tanken på att sätta igång med att plocka ihop min BMW R90/6 som stått i snart 20 år ! Jag har köpt en del medel för att fixa till motorblocket - och går jag i land med detta är det DIG jag har att tacka för att jag orkade. För - orkar man rädda en tämligen nyinköpt moped vore det väl en skam om inte jag orkade rädda en motorcykel som givit mig så mycket och som jag upplevt så mycket med.
Dessutom har dina inlägg varit kloka och lärorika - det har lärt mig att inte ge upp. Så vad osm helst - men inte kränkt, snälle Janne! Förlåt i så fall, jag får nog framledes beundra Din kamp i tysthet vid min dator!
Dessutom har dina inlägg varit kloka och lärorika - det har lärt mig att inte ge upp. Så vad osm helst - men inte kränkt, snälle Janne! Förlåt i så fall, jag får nog framledes beundra Din kamp i tysthet vid min dator!

Endast Dina egna erfarenheter är kunskaper -allt annat är information.
- JanneHagnell
- Lärling
Sorry, jag skojade bara! Jag stör mig något så vansinnigt på att folk blir så kränkta för allting numera - förr åkte man på verbala käftesmällar ibland och så reste man sig igen och det var det! Nej, jag tyckte bara att ditt inlägg var en härlig blandning genom att berömma mig mha min galenskap