Ok... äntligen har vi fått lite ordning på torpet med det mesta fortfarande har jag doch ett väldigt irriterande problem med att Lambrettan surar igen så fort jag stannar. Min fråg är om det kan vara flotören som är lite tung och behöver bytas till en 6,5g?... Andra tips är ytterst välkommna!
/Carl
PHBH 28 gör mig galen!
-
- Nybörjare
PHBH 28 gör mig galen!
---: Slutord :---
Re: PHBH 28 gör mig galen!
Surar igen så fort jag stannar? Det måste ju nästan vara att flottören/flottörnålen inte stänger bränsleflödet som den ska. Jag har ibland funderat på hur det påverkar funktionen att förgasaren oftast sitter lite lutande på en trimmad Lambretta. Kan det vara orsaken till ditt problem?
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Nybörjare
Har ny flotörnål så det borde inte vara problemet. Jag tänker lite på samma sätt och att en lättare flotör helt enkelt skulle stänga snabbare. Undrar därför om någon prövat en lättare och hur det fungerade 
Har även prövat olika tomgångsmunstycken utan resultat...

Har även prövat olika tomgångsmunstycken utan resultat...
Hade du problem redan innan du bytte nålen?
Jag har varit med om att en ny flottörnål var något för kort, trots rätt spec vid beställning, vilket gjorde att den inte stängde helt och hållet.
Stängde gjorde den förresten, men när motorn var igång gjorde vibrationerna att den flödade och motorn surade igen.
Felsökning från helvetet innan jag kom på det
Johan
Jag har varit med om att en ny flottörnål var något för kort, trots rätt spec vid beställning, vilket gjorde att den inte stängde helt och hållet.
Stängde gjorde den förresten, men när motorn var igång gjorde vibrationerna att den flödade och motorn surade igen.
Felsökning från helvetet innan jag kom på det

Johan
-
- Nybörjare
Hade samma problem innan jag bytte. Men jag skall för säkerhet skull kolla 
/Carl

/Carl
Du har såklart redan kollat att själva flottören är tät och fin?
Rallycalle wrote:Ok... äntligen har vi fått lite ordning på torpet med det mesta fortfarande har jag doch ett väldigt irriterande problem med att Lambrettan surar igen så fort jag stannar. Min fråg är om det kan vara flotören som är lite tung och behöver bytas till en 6,5g?... Andra tips är ytterst välkommna!
/Carl
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Som hegde skriver så hade jag liknande problem och de berodde på att flottören läkte in bensin o då blev den relativt mycket tyngre. På en phbh28bs
Bara det är gjord av plåt så....
- JanneHagnell
- Lärling
På mina Bajajer har förgasaren rund klämkoppling och verkar väldigt känslig för om man monterar den bara lite snett, då vill den flöda. Varför den inte flödar när man lutar hela moppen är för mig ett mysterium.