Ok, nu är det kallt ute också, men jag jämför faktiskt närmast med en moppetur gjord i morse!
Nu ska det bli intressant att se hur magergående Bonnie beter sig med ett tätare filter på.

Ja, nu på vintern trivs ju "den bengaliska tigern", alltså Moppis1 som bäst. Ska bli intressant att se hur hon går i sommar med rätt luftfilter.Vespalun wrote:Bestyckning av förgasare är alltid roligt. Kan var lite svårt att få bra värme på allt nu när det börjar bli kallt.
Lycka till!
Tack! Jag försöker, med varierande framgång ska sägas, göra mekandet till en livsfilosofi där det viktiga är att njuta av det man gör. När man mekar vardagsbilen så måste den ju igång hur mycket det änil dude wrote:"Uppstart får dock vänta, man måste ju ha en karamell att suga på!"
Janne - Du har givit uttrycket "vägen är viktigare än målet" en ny innebörd! Hjältar
verkar i det tysta, och full av beundran följer jag Din kamp mot elementen!
Anders.
https://www.youtube.com/watch?v=DpGdLsG87qo
Där tror jag att du har fel, iof sig, men du är välkommen att höra av dig! På saligen avsomnade scooterforum fanns en kategori för livsstil, kanske skulle passa här också?il dude wrote:Tack Janne, jag kommer att kontakta Dig på annat sätt än via forumet - tror inte att folket här är så intresserade av en spirituell utsvävning -jag hör av mig! Tack för svar!
Du är inte ensam om den åsikten. Ska testa utan (sitter ju filter i fuggen iaf).Vespalun wrote:Hmmmm, det därmed ett pappersfilter är INTE bra, fungerar oftast inget vidare med självtryck. Se om Du kan få tag på ett riktigt MC/Moped filter (finns bl.a. på Biltema). Pappersfilter blir fort täta, tror att det är oljan som ställer till det.
Tack!Vespalun wrote:Ser helt ok ut