<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Såg Jethro Tull på Konserthuset i Göteborg någon gång 67-68

(Förlåt om jag tjatar) Och Stand up gick länge varm på min första stereo.
Ian Andersson var grym, lång rock, långt hår, långa flöjtsolon stående på ett ben. Fast hårdrock är väl att ta i. Dessutom spelade han mandolin har jag för mig.
/jens
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag börjar nästan hålla med om att "gammal är äldst", Jencla!

Vilka grupper du tycks ha sett - det är ju helt sanslöst vad du har fått vara med om!!! *extremt avundsjuk*. Fattas väl bara att du även sett någon av dessa: Canned Heat, Butterfield Blues Band, Charlie Musselwhite, Fleetwood Mac (under Peter Green-tiden), Muddy Waters, Ten Years After, Eric Burdon & The Animals, The Doors, Led Zeppelin, Taste (hur bra är inte Rory Gallagher!), Emerson Lake & Palmer. (Snälla, säg nej - min avundsjuka klarar inte av att höra mer!!!).
Jodå, "Stand Up" är mycket bra, även om jag tycker debutalbumet "This Was" är strået vassare i mina öron. Det sköna med Jethro Tull var att de var så satans originella och hade en stil som ingen annan. Vem kommer på annars på att ta in tvärflöjt, mandolin och dragspel i den slags musik som var gångbar då? (Kanske ska vara Eric Burdon & The Animals då, som på Monterey gjorde en sanslöst bra version av Stones "Paint It Black" - med electrifierad violin!).
Peace & Happiness!
Scooterhälsningar
/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues
------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------