Touring -59
-
- Drömmare
- Posts: 9
- Joined: Tue 18 Nov 2014, 16:55
Touring -59
Hej. Har påbörjat renovering av min Touring.
Har för avsikt att byta till elektronisk tändning och 12 V.
Tittar på delarna och förstår inte hur jag skall få ihop det.
Saknar kopplingsschema.
Delarna från BD-scooters.
Kan någon hjälpa till?
Peter
Har för avsikt att byta till elektronisk tändning och 12 V.
Tittar på delarna och förstår inte hur jag skall få ihop det.
Saknar kopplingsschema.
Delarna från BD-scooters.
Kan någon hjälpa till?
Peter
Re: Touring -59
Jag håller på med samma sak just nu.
Vad är det du inte förstår?
Läs den här tråden innan du börjar...
http://www.scooterklubben.com/forum/vie ... re+touring
Vad är det du inte förstår?
Läs den här tråden innan du börjar...
http://www.scooterklubben.com/forum/vie ... re+touring
/ Christian
Re: Touring -59
Det logiska vore väl att kontakta firman som sålt delarna och be om ett kopplingsschema o/e monteringsanvisningar? Har alltid funnits med när jag köpt sådana delar från andra håll. De kanske har missat att bifoga dem?Peter Ockero wrote: Saknar kopplingsschema.
Delarna från BD-scooters.
Kan någon hjälpa till?
Peter
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Drömmare
- Posts: 9
- Joined: Tue 18 Nov 2014, 16:55
Re: Touring -59
Tack Christian för fina bilder.
Ångrar nästan att jag börjat renovera min gamla motor.
Jens synpunkt på kontakt med leverantören blir nästa steg.
Ser att jag fått fel packboxar och lager saknas.
Peter
Ångrar nästan att jag börjat renovera min gamla motor.
Jens synpunkt på kontakt med leverantören blir nästa steg.
Ser att jag fått fel packboxar och lager saknas.
Peter
-
- Drömmare
- Posts: 9
- Joined: Tue 18 Nov 2014, 16:55
Re: Touring -59
Försöker få bort kronmuttern vid bakhjulslagret.
Något tips eller är det värme och våld som gäller?
Känns inte helt rätt?
Peter
Något tips eller är det värme och våld som gäller?
Känns inte helt rätt?
Peter
-
- Entusiast
- Posts: 117
- Joined: Wed 23 Nov 2011, 16:03
Re: Touring -59
Menar du den stora som håller lagret i blocket så brukar de vara vänstergängade.
-
- Drömmare
- Posts: 9
- Joined: Tue 18 Nov 2014, 16:55
Re: Touring -59
Tack för det
Jag har en "owners workshop manual" och
där står "right hand thread".
Prövar och ser om du har rätt.
Peter
Jag har en "owners workshop manual" och
där står "right hand thread".
Prövar och ser om du har rätt.
Peter
-
- Entusiast
- Posts: 117
- Joined: Wed 23 Nov 2011, 16:03
Re: Touring -59
Klart det kan vara skillnad mellan modeller, jag kan ju inte påstå att jag vet. Det visar sig nog! Sen vet vi...
-
- Drömmare
- Posts: 9
- Joined: Tue 18 Nov 2014, 16:55
Re: Touring -59
Kronmuttern är vänstergängad!
Peter
Peter
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Re: Touring -59
Om du har Haynes manualen så står det fel i den, det står Unscrew the locking ring (right hand thread) men ska vara left hand. /HB
-
- Drömmare
- Posts: 9
- Joined: Tue 18 Nov 2014, 16:55
Re: Touring -59
Min Touring har chassikod VGLA1T och
motorkod VGLA1M.
Är det en VBA eller VBB?
Peter
motorkod VGLA1M.
Är det en VBA eller VBB?
Peter
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Re: Touring -59
Ingetdera, men det finns delar som passar från bådadera.
VBA & VBB hade 8" hjul och kallades Vespa Super
MVH /Henrik B
VBA & VBB hade 8" hjul och kallades Vespa Super
MVH /Henrik B