Då jag tyckte att den lät rätt mycket (något slags Polini) sån skaffade jag mig ett annat avgas som skulle vara tystare, en "banan". Den var inte tystare. Mer intressant vara att tomgångnen vara något högre och tomgångsvarvtalet ökade långsamt. Provade flera gånger.
Vad händer? varför ökar tomgången? pillade på luft- och tomgångsskuv utan effekt
Det du har nu har antagligen mindre motstång, vilket gör att motorn går lite lättare. Låter konstigt att du inte kan justera så att tomgången går ner. Ta och kör den varm och försök reglera tomgången då.
Pillade på prylarna lite snabbt nu efter jobbet och om jag trycker ner länkaget till trottlen med fingret så sjunker varvtalet. Jag ska ta loss förgasaren vid tillfälle och kolla hur trotteln löper och kolla läge på fjädern som trycker ner den.
Men att ett avgas kunde göra sådan skillnad! Nu bytte jag ändå tillbaks till det gamla då det sitter bättre och inte har minst två små läckage. Jag ska se om jag kan reklamera det nya. Faco "Banan" ET3, mitt exemplar har usel kvalitet tycker jag