Rally 200 VS PX200E

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Rally 200 VS PX200E

Post by Bobo »

Har fått ett erbjudande att köpa en Rally 200 från -74.

Funderar nu på att låta den ersätta min PX200E, mest av utseendemässiga skäl faktiskt.
Frågan är nu om detta är klokt. Vet inte så mycket om rallyn.
Jag kör omkring 5 mil om dagen när vädret tillåter, kommer Rallyn att klara detta?
Har förstått att mitt Malossi-kit och Cosa-kopplingen ska passa även i Rallyn men hur är det med T5 4:an?
Ngt annat att tänka på? Läste någonstans om att elen kunde vara lite besvärlig.

Mvh // Bobo
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

Kollade med Erik på EM och T5 4:an kan jag med stor säkerhet glömma.

Ngn som trimmat en Rally 200? behöver man göra ngt med lådan?

Mvh // Björn
lambrittan
Lärling
Lärling
Posts: 461
Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
Location: stockholm

Post by lambrittan »

rally är samma som px innan -86, så du kan ha 4:an från en px125 innan -86. det som skiljer rallyn från px är tändningen, den har ett brytarlöst 6v system. Även veven ser annorlunda ut och svänghjulslagret.

Visst går det att trimma en rallymotor. malossi 210 passar, vad jag vet passar oxå cosa kopplingen.
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

Tack för svaret. Jo cylindern och kopplingen ska passa det var enkelt att kolla på EM's hemsida men det där med lådan var inte lika enkelt.
Då går det alltså att dreva om den lite vid behov.
Det där med tändningen då, är det ngt att bry sig om? 6 eller 12V spelar inte mej ngn större roll vad jag vet, bara det funkar, den ska ju ta mej till jobbet varje dag är det tänkt.

Mvh // Bobo
Post Reply