Har fått ett erbjudande att köpa en Rally 200 från -74.
Funderar nu på att låta den ersätta min PX200E, mest av utseendemässiga skäl faktiskt.
Frågan är nu om detta är klokt. Vet inte så mycket om rallyn.
Jag kör omkring 5 mil om dagen när vädret tillåter, kommer Rallyn att klara detta?
Har förstått att mitt Malossi-kit och Cosa-kopplingen ska passa även i Rallyn men hur är det med T5 4:an?
Ngt annat att tänka på? Läste någonstans om att elen kunde vara lite besvärlig.
Mvh // Bobo
Rally 200 VS PX200E
-
- Lärling
- Posts: 461
- Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
- Location: stockholm
rally är samma som px innan -86, så du kan ha 4:an från en px125 innan -86. det som skiljer rallyn från px är tändningen, den har ett brytarlöst 6v system. Även veven ser annorlunda ut och svänghjulslagret.
Visst går det att trimma en rallymotor. malossi 210 passar, vad jag vet passar oxå cosa kopplingen.
Visst går det att trimma en rallymotor. malossi 210 passar, vad jag vet passar oxå cosa kopplingen.
Tack för svaret. Jo cylindern och kopplingen ska passa det var enkelt att kolla på EM's hemsida men det där med lådan var inte lika enkelt.
Då går det alltså att dreva om den lite vid behov.
Det där med tändningen då, är det ngt att bry sig om? 6 eller 12V spelar inte mej ngn större roll vad jag vet, bara det funkar, den ska ju ta mej till jobbet varje dag är det tänkt.
Mvh // Bobo
Då går det alltså att dreva om den lite vid behov.
Det där med tändningen då, är det ngt att bry sig om? 6 eller 12V spelar inte mej ngn större roll vad jag vet, bara det funkar, den ska ju ta mej till jobbet varje dag är det tänkt.
Mvh // Bobo